ذخایر بیت کوین در صرافی ها در پاییترین حد خود است

ذخایر بیت کوین در صرافی ها در پاییترین حد خود است
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

داده‌های CryptoQuant در 20 سپتامبر نشان می‌دهد که بیت‌کوین (BTC) که توسط صرافی‌های رمزنگاری پیشرو مانند کوین‌بیس، بایننس و کراکن نگهداری می‌شود، نزدیک به پایین‌ترین حد خود در شش سال گذشته است. این انقباض زمانی ثبت شد که بازار گسترده‌تر پس از ثبت ضررهای شدید در بخش بهتری از ماه اوت و نیمه اول سپتامبر، ثابت ماند. از 20 سپتامبر، قیمت بیت کوین هنوز زیر 30000 دلار است.

کاهش ذخایر بیت کوین در صرافی ها:

به گفته ردیاب ها، صرافی ها هنگام نوشتن این خبر 2.09 میلیون بیت کوین را در اختیار دارند. در مجموع، شبکه بیت کوین 21 میلیون ارز صادر خواهد کرد. با این حال، تا سال 2023، بیش از 19.7 میلیون دستگاه در گردش هستند و شرکت‌های دولتی مانند تسلا خودروساز خودروهای الکتریکی و MicroStrategy، شرکت هوش تجاری در حال بارگیری هستند. به طور کلی، نهادها می‌توانند ارزهای رمزنگاری شده را در کیف پول‌های غیرقانونی یا صرافی‌هایی مانند Binance یا Coinbase نگهداری کنند. صرافی ها کیف پول هایی را ارائه می دهند که کاربران می توانند ارزهای خود را برای تجارت یا حتی HODL ذخیره کنند. کاربرانی که سکه های خود را در صرافی ها نگه می دارند می توانند به راحتی آنها را با USDT یا آلتکوین های دیگر تعویض کنند. همانطور که گفته شد، تعداد سکه‌هایی که در صرافی‌ها نگهداری می‌شوند به انقباض ادامه می‌دهند – که اگرچه در ظاهر می‌تواند صعودی باشد، اما لزوماً به معنای بهبود قیمت‌ها نیست. به طور معمول، خروج سکه از صرافی‌ها می‌تواند نشانه‌ای از تقویت بازار و انتظار افزایش قیمت باشد. با این حال، با توجه به محیط نظارتی کنونی، معامله‌گران و دارندگان بیت‌کوین ممکن است ترجیح دهند کنترل ارزهای خود را با ترس ایجاد کنند. بر این اساس، دارندگان بیشتری ارزهای خود را در کیف پول‌های غیرقانونی خود به عنوان یک اقدام محافظتی محفوظ می‌دارند، که احتمالاً کاهش ذخایر مبادلات بیت‌کوین را توضیح می‌دهد.

SEC، رگولاتورها در صرافی ها سخت می گیرند:

تعداد بیت‌کوین‌های نگهداری شده در صرافی‌ها در طول سال 2022 کاهش یافته است، اما به نظر می‌رسد در اواخر سال 2022 سریع‌تر کاهش یافته است. در همان زمان، FTX، یک صرافی رمزنگاری محبوب، سقوط کرد و میلیاردها دلار سرمایه مشتریان را قفل کرد. جریان خروجی در سه ماهه اول 2023 به دنبال فروپاشی برخی از بانک های منطقه ای در ایالات متحده کاهش یافت، اما از آن زمان به کاهش خود ادامه داده است. این افت را می توان به بازار نزولی نسبت داد، اما در وهله اول به این دلیل است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) بایننس و کوین بیس را شکست می دهد و آنها را به عدم رعایت آنها متهم می کند. در ماه ژوئن، Binance و Coinbase توسط SEC مورد شکایت قرار گرفتند. رگولاتور ادعا کرد که این دو صرافی اوراق بهادار ثبت نشده منتشر می کنند و برخی از آنها مانند Cardano (ADA) را به عنوان نمونه ذکر کرد. در میان این سرکوب، Binance US تبدیل به یک نقطه کانونی شد. از آن زمان تاکنون، استعفاهای عمده کارکنان، اخراج و اختلال در عملیات رخ داده است. حجم معاملات در Binance ایالات متحده اکنون بیش از 95٪ کاهش یافته است.