ذخیره سازی ابری غیرمتمرکز راه حل امنیت سایبری

ذخیره سازی ابری غیرمتمرکز راه حل امنیت سایبری
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

امنیت سایبری در سال 2021 دوران سختی را سپری کرده و گذشته از آن، ده‌ها تخلف دیگر نیز وجود داشته که منجر به اثرات اقتصادی و امنیتی عمده‌ای شده است و هکرها از این موضوع نهایت استفاده را کردند.

آسیب‌پذیری و شکاف‌ امنیتی در صنعت ارز دیجیتال شایع هست که در چشم انداز 2022 توسعه دهنده های امنیتی توجه بیشتری نسبت امنیت سایبری خواهند داشت. یکی از بخش‌های امنیت سایبری، بازار جهانی ذخیره‌سازی ابری یا Cloud Storage هست.

این ابزار  توسط شرکت‌هایی مانند  Dropbox،Apple و Google ارائه می‌شود. به لطف سرویس‌های ذخیره‌سازی ابری، نحوه عملکرد شرکت ها بهبود پیدا کرده است ولی همچنان بدون ضعف نیستند.

Cloud Storage متمرکز همچنان با چالش های فراوانی مانند حفاظت از حریم خصوصی، حملات سایبری گسترده و دستکاری و تغییر دیتا روبروست و این خودش دلیلی بر وجود نهادهای شخص ثالث بر اطلاعات خصوصی کاربران است.

به همین دلیل، ذخیره سازی ابری غیرمتمرکز جایگزین مهمی است که براساس این نیاز بوجود آمده و هرروز گسترش پیدا میکند.

آشنایی کاربران بلاک چین با ذخیره غیرمتمرکز ابری

شرکت هایی مانند StorX طرفداران ذخیره سازی ابری غیرمتمرکز هستند. شرکت هایی که به کاربران در رمزگذاری ایمن و توزیع داده های مهم در چندین گره میزبانی پراکنده در سراسر جهان کمک می کنند.

StorX به طور خاص یک توسعه دهنده شبکه ای مبتنی بر شبکه XDC ست که نسبت به رقبای خودش سریعتر ارزان تر؛ و از نظر انرژی کارآمدتر است و هدف اصلی StorX در این بازه زمانی آشنا کردن کاربران را با راه حل های ذخیره سازی غیرمتمرکز با بلاک چین هست.

تگ ها