راه اندازی ابزار تبدیل خودکار دیجیتال یوان به فیات توسط بانک های چینی

راه اندازی ابزار تبدیل خودکار دیجیتال یوان به فیات توسط بانک های چینی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

دلیل اصلی ایجاد یوان دیجیتال، براساس اظهارات بانک مرکزی خلق چین،PBoC استفاده از آن به عنوان ابزار پرداخت خرده فروشی است، از این رو برخی از بانک های تجاری کشور با پیش بینی مشکلات احتمالی مشتریان در خصوص تبدیل دارایی های یوان دیجیتال به فیات راهکارهایی را ارائه داده اند که به صورت خودکار وجوه را از کیف پول های یوان دیجیتال به فیات تبدیل می کند و به حساب های سپرده منتقل می شود.

به گفته سینا، بانک توسعه فن آوری چینی، بانک های ارائه دهنده خدمات یوان دیجیتال راه حل هایی را در اپلیکیشن خود ارائه می دهد که امکان سفارشی سازی کیف پول دیجیتال را برای کاربران فراهم می کند. راه حل مشابهی نیز توسط بانک ساخت و ساز چین،CCB  توسعه داده شده است، که به کاربران اجازه می دهد در صورت پرداخت از کیف پول دیجیتال متصل به یوان دیجیتال و عدم تکمیل تراکنش بعلت نبود یوان دیجیتال کافی، از حساب های فیات مشتریان بصورت خودکار شارژ شوند.

پذیرش یوان دیجیتال در بیزینس های  چینی

تنها چند روز پس از راه اندازی کیف پول یوان دیجیتال یا e-CNY، فروشگاه ‌های اپلیکیشن اپل و گوگل در چین شروع به پذیرش یوان دیجیتال در خدمات پرداخت خود کرده اند. همچنین از ژانویه 2022 وی چت، محبوب ‌ترین پلتفرم ‌های پرداخت چینی، پرداخت‌ های یوان دیجیتال را از طریق کیف پول دیجیتال وی چت پی آغاز کرده است.

با گسترش پذیرش یوان دیجیتال در چین، بیمارستان طب سنتی چینی اولین بیمارستان در هانگژو است که شروع به پذیرش پرداخت های یوان دیجیتال از بیماران کرده است. براساس گزارش هانگژو نت، بیمارستان طب سنتی چینی پس از انعقاد قرارداد با بانک توسعه شعبه هانگژو، پرداخت های مبتنی بر اپلیکیشن و پرداخت های دیجیتال آفلاین یوان دیجیتال را خواهد پذیرفت.

اهداف چین از ایجاد یوان دیجیتال

یوان دیجیتال برای شهروندان غیر چینی در دسترس نیست و سرمایه گذاران قادر به خرید یا معامله مستقیم ارز دیجیتال آن نیستند ولی اهداف دولت چین از ایجاد یوان دیجیتال امکان پرداخت ناشناس برای جلوگیری از پولشویی و تامین مالی تروریسم می باشد و همچنین امکان انجام معاملات بین المللی در کشورهای در حال توسعه یا تحریم شده توسط ایالات متحده از دیگر اهداف دولت چین از ایجاد یوان دیجیتال می باشد.

جهانی کردن پول چین به آن اجازه می دهد تا رقیبی برای دلار در سیستم مالی بین المللی باشد اما براساس نظر کارشناسان توکن دیجیتال چین هنوز یک ابزار خرده فروشی است و ظهور آن کمک چندانی به تسریع دلارزدایی از اقتصاد چین نخواهد کرد.

تگ ها