راه اندازی استیبل کوین ‌های الگوریتمی کاردانو در راستای رقابت با Terra's UST

راه اندازی استیبل کوین ‌های الگوریتمی کاردانو در راستای رقابت با Terra's UST
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

کاردانو و ارز دیجیتال آی او اس تی،IOST  اعلام کرده ‌اند که با راه ‌اندازی استیبل کوین ‌های الگوریتمی که توسط ارزهای دیجیتال پشتیبانی می ‌شوند، با استیبل کوین ترا رقابت خواهند کرد. این دو بلاک چین به ارزهای Terra و Tron ملحق شده و از ارزهای دیجیتال خود با ذخایر فیات پشتیبانی نخواهند کرد.

استیبل کوین ‌های الگوریتمی، ارزهای دیجیتالی هستند که ارزش آن‌ ها به یک کالای واقعی یا ارز واقعی متصل است، اما توسط ارزهای دیجیتال دیگر پشتیبانی و تثبیت می ‌شود.

این نسل جدید استیبل کوین ها با استیبل کوین های وثیقه ای مانند تتر و یو اس دی کوین که توسط ذخایر فیات پشتیبانی می شوند، متفاوت می باشد و هدف از طراحی آن ایجاد یک سیستم غیرمتمرکز است که خطرات ناشی از استیبل کوین و اپراتور متمرکز را حذف می کند.

بر اساس پست رسمی بنیاد لونا، استیبل کوین الگوریتمی کاردانو که Djed را ارائه می کند اکنون در شبکه آزمایشی خود فعال می باشد. Djed، طبق این پست، توسط کاردانو تثبیت و توسط سندباکس حمایت خواهد شد، که به عنوان ارز ذخیره دارایی عمل خواهد کرد. Cardano’s Djed اولین بار در سپتامبر سال گذشته معرفی شد و برای پرداخت هزینه ها در شبکه کاردانو استفاده می شود.

دیگر استیبل کوین های الگوریتمی ارائه شده

همچنین IOST، در اطلاعیه خود در روز 6 می، اظهار داشت که استیبل کوین های الگوریتمی آن تلاش خواهند کرد تا مشکلات کلیدی استیبل کوین را حل و آنرا راه اندازی نمایند. تیم توسعه آی او اس تی بلاکچینی را ایجاد نموده که قابلیت مدیریت حجم زیاد و کاربر زیاد را دارد. همچنین از فن آوری منحصر به فردی به نام اثبات باور پذیری یا Proof Of Believability استفاده می کند.

ترا از زمانی که خرید بیت کوین را برای حمایت از توکن Terra USD خود با 10 میلیارد دلار آغاز کرده است، شاهد رشد ارزش استیبل کوین خود بوده است و رتبه سوم را در میان با ارزش ترین استیبل کوین ها از نظر ارزش بازار کسب کرده است. علاوه بر آن، استیبل کوین Terra USD پس از توکن لونا اکنون دهمین ارز دیجیتال با ارزش از نظر ارزش بازار است.

از سوی دیگر، ترون علیرغم اصلاحات در سطح بازار، توکن TRX بومی ترون شاهد دستاوردهای بزرگی بوده است. TRX پس از راه اندازی استیبل کوین خود در 24 ساعت گذشته 5 درصد و در هفت روز گذشته 32.71 درصد افزایش داشته است.

از آنجایی که قانون گذاران همچنان استیبل کوین‌ ها را یک تهدید برای ثبات مالی می ‌دانند، تعجب ‌آور نخواهد بود که شاهد تعداد بیشتری از صادرکنندگان استیبل کوین برای کاهش نظارت دولت باشیم. قابل ذکر است که بنیاد لونا، LFG اکنون حدود 3.5 میلیارد دلار بیت کوین برای حمایت از Terra USD خریداری کرده است.
 

تگ ها