راه اندازی بازار NFT توسط غول تجارت الکترونیک ژاپن راکوتن (Rakuten)

راه اندازی بازار NFT توسط غول تجارت الکترونیک ژاپن راکوتن (Rakuten)
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

راکوتن، شرکت تجارت الکترونیک ژاپنی و خرده ‌فروشی آنلاین مستقر در توکیو پلتفرم NFT خود را برای فروش و تجارت دارایی ‌های مجازی راه ‌اندازی کرده است تا بتواند با استفاده از دنیای تجارت دیجیتال درآمد خود را افزایش دهد.

راکوتن گفت که بازار NFT آن امکان خرید، فروش و تجارت دارایی های مجازی را بر اساس مانگا و برنامه های تلویزیونی ژاپنی ارائه خواهد داد. در این اطلاعیه اشاره شده است که ویژگی ‌های متفاوت و جدید در آینده نزدیک اضافه خواهند شد و همچنین هدف این شرکت توسعه سرویس همتا به همتا برای تولید و فروش محتوای NFT در سال 2023 خواهد بود.

همچنین راکوتن دارای یک پلتفرم منحصر به فرد و یک مرحله ایست که دارندگان IP را قادر می سازد تا وب سایت خود را برای صدور و فروش NFT بسازند. راکوتن ID به کاربران امکان می‌دهد امتیاز Rakuten خود را کسب کرده و بفروشند. NFTهای خریداری شده را می توان به مجموعه ای در صفحه وب خود خریدار اضافه و در لیست فروش قرار داده و بفروش رساند.

غول تجارت الکترونیک ژاپنی، راکوتن امیدوار است تا احساسات مارکت پیرامونNFT ها را جذب کند. همچنین این شرکت بازار خود را انحصاراّ برای خرید، فروش و تجارت کاربران در سراسر جهان راه ‌اندازی کرده است. طبق بیانیه مطبوعاتی روز جمعه، این شرکت اعلام کرد پلتفرم Rakuten NFT بر NFT هایی در زمینه های متفاوتی از جمله ورزش و سرگرمی، موسیقی و انیمه متمرکز شده است.

راکوتن در جهت توسعه NFT

در سال‌ های آینده، Rakuten قصد دارد یک سرویس صدور و فروش NFT همتا به همتا را معرفی کند که از دارندگان  IP  در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند تا توسعه بیشتر بازار جهانی را برای رسانه دیجیتال ایجاد کند و این فن آوری را گسترش دهد.

اولین حضور راکوتن در بازار در زمانی اتفاق افتاد که علیرغم کاهش قابل توجه ارزش ارزهای دیجیتال، معاملات و فروشNFT  همچنان سودآور بوده است. در حالی که حجم فروش روزانه دارایی های مجازی از اوج 422 میلیون دلاری که در ماه آگوست مشاهده شد کاهش یافته است، اخیراً ارزش بازار بین 20 تا 40 میلیارد دلار برآورد شده است.

راکوتن با امید به پیشرفت اخیر خود در صنعت ارز دیجیتال، گفت که NFTهایی حاوی تصاویر هنرمندان مشهور مانگا و فیلم‌ های ویدئویی از TV Asashi و همچنین کارت‌ های معاملات دیجیتال را منتشر خواهد کرد.

سال گذشته، این شرکت با فعال کردن پرداخت‌ ها از طریق Rakuten Pay و Rakuten Point Cards در پایانه‌ های فروش، قابلیتی را برای کاربرانش باز کرد تا بتوانند به صورت دیجیتال  در سراسر ژاپن از خدمات پرداخت آن استفاده کنند.

 دنیای جذابNFT

NFT ها دارایی ‌های دیجیتالی هستند که به بلاک چین‌ها متصل هستند و مالکیت کالاهای دنیای واقعی یا مجازی را نشان می‌دهند. NFT مخفف non-fungible token است. Non-fungible در اصل به معنای منحصر به فرد یا غیر قابل تعویض است.

دارایی غیر قابل تعویض را نمی توان خودسرانه با دیگری مبادله کرد. این دارایی در نوع خود بی نظیر است. این در تضاد با یک دارایی قابل تعویض است که می‌توان آن را با یک دارایی دیگر مبادله کرد. اگر یک اسکناس 5 دلاری داشته باشید و آن را با اسکناس 5 دلاری دیگر معامله کنید، همچنان 5 دلار دارید. چیزی تغییر نکرده است. همین را می توان در مورد بیت کوین نیز گفت. یک بیت کوین مانند هر بیت کوین دیگری است اما NFT یک سیستم متفاوت میباشد.
 

تگ ها