راه اندازی شهر متاورسی در دبی

راه اندازی شهر متاورسی در دبی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

حاکم دبی با ایجاد کمیته ای که موظف به ردیابی آخرین تحولات اقتصاد دیجیتال می باشد که اهداف آن در راستای ایجاد شهر متاورسی در دبی می باشد. به گفته شیخ حمدان، حاکم دبی، ایجاد این کمیته احتمالاً به دبی در تبدیل شدن به شهر متاورسی کمک خواهد نمود.

ولیعهد با تمجید از تصمیم حاکم کشور مبنی بر پیشرو کردن دبی در زمینه متاورس، اظهار داشت که دستورات اعلیحضرت شیخ محمد بن راشد برای تشکیل کمیته ای عالی برای نظارت بر پیشرفت های فن آوری آینده دبی نشان دهنده اهمیت رویارویی با آینده با دید باز می باشد.
این اقدام در راستای درک بهتر  واقعیت و کشف ایده های منحصر به فردی ست که آینده روشن تری را برای دبی و امارات ایجاد و فرصت های تجاری آینده را به حداکثر خواهد رساند.

کمک متاورس به اقتصاد دبی

بیشتر گردشگران بر این باورند که درآمد دبی عمدتاً از نفت حاصل می ‌شود، اما تنها مقدار متوسطی از ذخایر نفتی برای ایجاد زیرساخت ‌های مورد نیاز برای تجارت، تولید و گردشگری به منظور ایجاد اقتصاد دبی استفاده شده است. بیش از 95 درصد تولید ناخالص داخلی دبی مبتنی بر منابع غیرنفتی می باشد.

شیخ حمدان، رئیس شورای اجرایی دبی،DEC ، اعلام کرده که این کارگروه در حال حاضر روی ستون ‌های کلیدی و اهداف استراتژی متاورس دبی کار می‌ کنند. طبق گزارش منتشر شده توسطWam، این استراتژی به دنبال افزایش سهم بخش متاورس در اقتصاد دبی به 4 میلیارد دلار تا سال 2030 می باشد.
براساس داده های ارائه شده در این گزارش، حاکمان دبی همچنین به دنبال افزایش سهم متاورس خود در تولید ناخالص داخلی دبی،GDP  به یک درصد می باشند.

همچنین، در این گزارش آمده است که کارگروه به دنبال پیاده سازی فن آوری های متاورسی ست که به نوبه خود به بهبود عملکرد جراحان مقیم دبی تا 230 درصد و افزایش بهره وری مهندسان تا 30 درصد کمک خواهد کرد.

براساس داده ارائه شده در این گزارش، درآمد بیزینس های متاورسی از 180 میلیارد دلار فعلی تا سال 2025 به 400 میلیارد دلار خواهد رسید که اقتصاد این منطقه را گسترش خواهد داد.

شهرهای متاورسی

متاورس اساسا، مکانی موازی با دنیای فیزیکی است، جایی که افراد از طریق آواتارهایشان با آن ها ارتباط برقرار خواهند کرد. براساس استدلال گروهی از مردم متاورس به معنای واقعی کلمه هنوز در واقع وجود ندارد.

متاورس سیتی، جامعه نقش آفرینی استقبال کننده ایست که به طور یکسان و با استفاده از ابزارهای SL Experiences برای افراد طراحی شده و تجربه بودن در دنیای موازی و خود ساخته را فراهم کرده است. سئول اولین شهر بزرگی است که به متاورس توییتر پیوسته و تا سال 2023 رونمایی خواهد شد.

تگ ها