راه اندازی صندوق 600 میلیون دلاری مبتنی بر گیمینگ وب 3 توسط A16z

راه اندازی صندوق 600 میلیون دلاری مبتنی بر گیمینگ وب 3 توسط A16z
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

A16z صندوق جدیدی با هدف سرمایه گذاری 600 میلیون دلاری در گیمینگ در زمینه وب3 و متاورس راه اندازی کرده است. این صندوق با هدف ساخت آینده صنعت گیمینگ رونمایی شده است و هدف آن پشتیبانی از چندین استارت آپ و پروژه در زمینه های مختلف از جمله استودیوهای گیمینگ، زمینه های تقابل گیمینگ و کاربران و زیرساخت های آن می باشد. 

Andreessen Horowitz، با نام مستعار a16z یک شرکت سرمایه گذاری خصوصی آمریکایی است، نام a16z زمانی به وجود آمد که بنیانگذاران متوجه شدند که املای نام شرکت دشوار است، 16 تعداد کاراکترهای بین حرف اول و آخر «اندریسن هوروویتز» می باشد.

راه اندازی صندوق 600 میلیون دلاری توسط A16z مکمل سرمایه‌ گذاری ‌هایی است که صندوق های سرمایه گذاریVC در دیگر استارت ‌آپ ‌های مرتبط با گیمینگ و متاورس انجام داده اند.

توسعه خدمات a16z در متاورس

مدیران a16zمشتاق تقابل متاورس و وب3  با گیمینگ می باشند. این شرکت همچنین از راه ‌اندازی یک صندوق سرمایه گیمینگ 600 میلیون دلاری دیگر به نام Games Fund One خبر داده است که هدف آن تقویت استارت ‌آپ‌ های این صنعت در سه بخش کلیدی، استودیوهای گیمینگ، روابط گیمینگ و ایجاد زیرساخت می باشد.

به گفته مدیران شرکت a16z، بازی ‌ها نقشی اساسی در تعیین نحوه معاشرت، گیمینگ و زندگی در قرن آینده خواهند داشت و این یک گام طبیعی نسبت به سرمایه‌ گذاری ‌هایی است که این شرکت در استارت‌ آپ‌ های گیمینگ سنتی و وب 3، از جمله Epic Games و شرکت ‌هایی مانند متاتئوری و اسکای ماویس انجام داده است.

این شرکت در مورد نحوه کمک این صندوق به استارتاپ های دیگر اظهار داشت که شرکت با توسعه عملکردها و گسترش شبکه‌ های طراحی شده اکوسیستم گیمینگ به توسعه استارت آپ ها کمک خواهد کرد که این سرمایه ‌گذاری ‌ها مسیر توسعه متاورس را هموار خواهند نمود.

براساس اظهارات مدیران a16z، زیرساخت ‌ها و فن آوری ‌های گیمینگ، بلاک‌ های اصلی سازنده متاورس خواهند بود، معرفی متاورس در صنعت گیمینگ به این معنیست که احتمالا فن آوری های جدید قادر به پشتیبانی از فعالیت های دنیای مجازی خواهند بود. همچنین تجربه‌ های جدید گیمینگ در متاورس با ایجاد توکن‌ های بومی نیاز به پرداخت ‌های درون برنامه ای را برآورده خواهند کرد.

تفاوت متاورس و وب3

وب3 ایده ای برای تکرار جدید شبکه جهانی وب مبتنی بر فن آوری بلاک چین است که مفاهیمی مانند تمرکززدایی و اقتصاد مبتنی بر توکن را در بر می گیرد. متاورس و وب3  دو فن آوری متفاوت می باشند. وب3 چشم اندازی از اینترنت آینده است، در حالی که متاورس چشم اندازی از چگونگی یکپارچه شدن اینترنت می باشد و بزودی در زندگی روزمره ما ادغام خواهد شد.

متاورس یک دنیای مجازی سه بعدی بسیار تعاملی همانند دنیای واقعی است که کاربران می‌ توانند زمین، ساختمان و سایر دارایی ‌های دیجیتالی خریداری شده در آنرا با استفاده از آواتارهای شخصی ‌شده خود کاوش کنند.
 

تگ ها