راه اندازی مبادلات دیجیتال قانونی در آرژانتین

راه اندازی مبادلات دیجیتال قانونی در آرژانتین
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

کمیسیون ملی اوراق بهادار (CNV)، که ناظر اوراق بهادار آرژانتینی است، اخیراً یک مرکز نوآوری با هدف پیشبرد تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری های فین تک راه اندازی کرده است. این سازمان به عنوان پیوندی بین نهادهای خصوصی و مؤسسه عمل خواهد کرد تا ابزارهای جدید فین ‌تک و کنترل ‌شده ارزهای دیجیتال را به بازار عرضه کند.

طبق گزارش ها، کمیسیون ملی اوراق بهادار (CNV)، تنظیم کننده اوراق بهادار آرژانتین، در حال انجام اقداماتی برای ساده کردن ورود ابزارهای سرمایه گذاری جدید فین تک و مبتنی بر دارایی های دیجیتال به بازار است. این موسسه اخیراً یک مرکز نوآوری راه‌ اندازی کرده که سرمایه‌ گذاران خصوصی را با تنظیم ‌کننده‌ ها پیوند می ‌دهد تا اطلاعاتی در مورد الزاماتی که این محصولات برای عرضه به بازار باید برآورده کنند، تبادل کنند.

آندرس کنسنتینو، رئیس CNV، نسبت به آینده این موسسه خوشبین است. او بیان کرد: ما در زمینه ظهور دارایی ‌های دیجیتال و فین ‌تک فعال هستیم تا با این بخش همکاری کنیم و چارچوبی نظارتی و سیاستی در این زمینه ایجاد نماییم.

یکی از نگرانی ‌های اصلی این مرکز جدید و یکی از انگیزه ‌های راه‌ اندازی آن، تعداد کلاهبرداری ‌های ارزهای دیجیتال است که از زمان اوج گرفتن پذیرش ارزهای دیجیتال در کشور اتفاق افتاده است. کنسنتینو اظهار داشت: این موسسه همچنین با هدف بهبود چارچوب حفاظتی سرمایه گذار در برابر پدیده های شرایط کاملاً ناگوار ایجاد شده است.

محصولات سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال

این مرکز نوآوری ممکن است آغازگر دوره جدیدی از محصولات سرمایه گذاری مرتبط با دارایی های تنظیم شده در آرژانتین باشد. این نظر آندرس پونته، رئیس شرکت Matba Rofex، یک شرکت کارگزاری سرمایه گذاری است که اعلام کرد این محصولات در کوتاه مدت عرضه خواهند شد.

طبق منابع محلی، دو هدف پشت تنظیم سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال در کشور وجود دارد. یکی از آنها حمایت از سرمایه گذارانی است که به دنبال سرمایه گذاری در بازارهای دیجیتال از طریق راه اندازی محصولات تحت نظارت هستند. هدف دیگر در خصوص سودی است که آژانس مالیاتی ملی از این محصولات خواهد برد که به دلیل ماهیت دارایی های دیجیتال، نمی توان از AFIP، سازمان مالیاتی ملی پنهان ماند.

با وجود ابزارهای تنظیم ‌شده، ظرفیت جمع‌ آوری مالیات بر روی این ارزهای دیجیتال تقریباً قطعی خواهد بود، ولی اکنون با توجه به اینکه بیشتر اقدامات و سرمایه‌ گذاری ‌های ارزهای دیجیتال در صرافی ‌ها و پلتفرم‌ های خارج از کشور انجام می‌ شود، به نظر سخت خواهد بود.

در این راستا، یک لایحه قانونی در اول آوریل به سنا ارائه شد که به دنبال مالیات تمام دارایی ‌های آرژانتینی ‌ها  از جمله دارایی های دیجیتال در کشورهای خارجی است، که هدف آن جمع آوری بودجه دولتی برای پرداخت بخشی از بدهی کشور  آرژانتین به صندوق بین ‌المللی پول می باشد.
 

تگ ها