راه اندازی یوان دیجیتال چین

راه اندازی یوان دیجیتال چین
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

براساس آخرین اعلامیه بانک مرکزی چین، هم اکنون ساکنان 23 شهر می توانند به یوان دیجیتال دسترسی داشته باشند و در معاملات روزانه و پرداخت های دیجیتال از آن استفاده کنند. تیانجین، چونگ کینگ، گوانگژو، فوژو، شیامن و شش شهر در استان ساحلی ژجیانگ برای آزمایش استفاده از e-CNY به 10 شهر اصلی "پایلوت" موجود اضافه خواهند شد.

شش شهر ژجیانگ که مرکز استان هانگژو، بازی های آسیایی، را شامل می شود، میزبان بازی های آسیایی در ماه سپتامبر خواهند بود. ساکنان حداقل پنج شهر از 11 شهر آزمایشی توانستند از روز جمعه، 1 آوریل، به کیف پول های دیجیتال یوان دسترسی داشته باشند.

PBOC در سال های اخیر آزمایش ارز دیجیتال خود را انجام داده است و امیدوار است از بازی های المپیک زمستانی پکن به عنوان فرصتی برای ترویج جهانی شدن یوان استفاده کند. CBDC چین، یوان دیجیتال یا e-CNY آزمایشات خود را در اکتبر 2020 در شنژن آغاز کرده و تا پایان سال 2021 به بیش از 11.24 میلیارد دلار در معاملات تاریخی رسیده اند. در اینجا تماشای ویدیوی رابطه ارز های دیجیتال و بانک ها در سایت ارزسنج توصیه می شود.

یوان دیجیتال اخیرا اولین حضور بین المللی خود را در بازی های المپیک زمستانی به پایان رسانده است. در جدیدترین رویداد، یوان دیجیتال در دو رویداد بزرگ ورزشی، یعنی یونیورسیاد تابستانی چنگدو و بازی های آسیایی هانگژو به نمایش گذاشته خواهد شد، اگرچه سال گذشته هدف پکن برای ایجاد غوغای المپیک با ارز دیجیتال خود با محرومیت تماشاگران خارجی ناشی از کووید 19 خنثی شد.

در بیانیه PBOC همچنین آمده است که پکن و ژانگجیاکو، که میزبان مشترک بازی‌های زمستانی در ماه فوریه بودند، نیز به شهرهای آزمایشی e-CNY تبدیل خواهند شد. شانگهای، بانک مرکزی چین روز شنبه، 2 آوریل اعلام کرد که طرح آزمایشی ارز دیجیتال خود را به مناطق بیشتری از جمله شهرهای استان ژجیانگ شرقی که قرار است اواخر امسال میزبان بازی ‌های آسیایی باشد، گسترش خواهد داد. بر اساس بیانیه آنلاین، بانک خلق چین (PBOC) اعلام کرد که تحقیقات و توسعه ارز دیجیتال را که e-CNY نامیده می‌شود، گسترش داده و دامنه طرح آزمایشی آنرا نیز گسترش خواهند داد.

یوان دیجیتال و متاورس

یک شرکت داده مستقر در هانگژو تأیید کرده است که در حال کار بر روی استفاده از یوان دیجیتال و متاورس در بازی ‌های آسیایی آینده 2022 می باشد. هانگژو، شهر میزبان بازی ‌های آسیایی سپتامبر و مرکز استان ژجیانگ، پیشرو در مناقصه قرار گرفتن در میان شهرهای آزمایشی برای دسته آتی آزمایش‌ های یوان دیجیتال بوده است.

پس اعلام دولت استانی به نقش کلیدی نمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) در سطح جهانی، بانک مرکزی چین حمایت خود را از یوان دیجیتال در ژجیانگ اعلام کرد.
علاوه بر این، یک متاورس برای بازی‌ های آسیایی ساخته خواهد شد و غول مخابراتی دولتی China Telecom اعلام کرد که یک پلت فرم مشاهده VR/AR با 5G برای رویداد های ورزشی 2022 در دست ساخت است.
آکادمی ارز دیجیتال ارزسنج جامع ترین و تخصصی ترین مرجع در حوزه آموزش ارز دیجیتال و بلاک چین و کسب در آمد از آن، برگزار کننده دوره های آموزشی حضوری در ارومیه و همچنین ارائه سیگنال ارز دیجیتال در همیار تریدر ارز سنج می باشد.

تگ ها