رد ادعای SEC توسط کوین بیس

رد ادعای SEC توسط کوین بیس
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

صرافی ارز دیجیتال کوین بیس، ادعای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده،SEC  مبنی بر اینکه 9 دارایی دیجیتال معامله شده در پلتفرم اوراق بهادار هستند، رد کرده است. به گفته مدیر ارشد حقوقی صرافی، کوین بیس اوراق بهادار را فهرست نمی کند.

براساس ادعای کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده در شکایت روز پنجشنبه 21 جولای، صرافی ارزهای دیجیتال کوین بیس 9 اوراق بهادار را بعنوان دارایی دیجیتال فهرست کرده است. همچنین رگولاتور اوراق بهادار یک کارمند سابق کوین بیس را به نقض مقررات ضد کلاهبرداری اوراق بهادار مربوط به معاملات داخلی متهم کرده است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، SEC در شکایت خود اعلام کرده است که توکن های دیجیتال  آمپ، رالی، DerivaDAO، XYO Network، گاورننس توکن، LCX، پاور لجر ، Defirex و  Kromatikaاوراق بهادار ثبت نشده  می باشند.

با این حال، کوین ‌بیس بلافاصله ادعایSEC  رد و اظهار داشته است که کوین بیس اوراق بهادار را در پلتفرم خود فهرست نکرده است. براساس توضیحات مدیر ارشد حقوقی؛ وزارت دادگستری بدون توجه به واقعیت موجود ادعای SEC را پذیرفته و شکایتی علیه این صرافی ثبت کرده است.

توضیحات کوین بیس در خصوص ادعای مطرح شده SEC

مدیر ارشد حقوقی کوین‌ بیس به بیانیه ‌ای از کارولین فام، یکی از کمیسرهای کمیسیون معاملات آتی کالا،CFTC  اشاره و اظهار داشته است که طبق گفته کمیسر فام؛ اقدام کمیسیون بورس و اوراق بهادار نمونه‌ بارز نظارت از طریق اجرا است و SEC تنها از طریق قدرت اجرایی خود برای ثبت شکایتنامه استفاده کرده است.

وی افزود: صرافی کوین بیس با نظر کمیسر فام موافق و با احترام 100 درصد با تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار، SEC مبنی بر ثبت این اتهامات تقلب در اوراق بهادار و اصل اتهامات مخالف است.

طبق ادعای گروال، مدیر ارشد حقوقی کوین‌ بیس؛ این صرافی یک فرآیند دقیق برای تجزیه و تحلیل و بررسی هر دارایی دیجیتال قبل از فهرست در لیست معاملات خود داراست و این فرآیند شامل تجزیه و تحلیل دارایی مبنی بر کالا یا امنیت بودن آن می باشد. همچنین انطباق با مقررات و جنبه‌های امنیت اطلاعات دارایی تحت نظر کارشناسان بررسی می شود.

به گفته مدیر ارشد حقوقی، کوین بیس با تحقیقات SEC درخصوص پرونده تجارت داخلی کارمند سابق کوین بیس همکاری کرده است، با این حالSEC  ارائه نظرات خود به کوین بیس مستقیما شکایت نامه ای علیه این صرافی تنظیم نموده است.

کوین بیس همچنین روز پنجشنبه 21 جولای اعلام کرد که دادخواستی را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ارسال و از رگولاتور درخواست کرده است تا قانونگذاری در اوراق بهادار دارایی دیجیتال را آغاز نماید. طبق درخواست؛ کوین بیس از  کمیسیون بورس و اوراق بهادار خواسته است تا یک چارچوب نظارتی قابل اجرا برای اوراق بهادار دارایی دیجیتال ایجاد کند که بر اساس رویه‌ های رسمی و فرآیند اطلاع ‌رسانی و اظهارنظر عمومی است، نه از طریق اجرای خودسرانه یا راهنمایی که پشت درهای بسته ایجاد می‌ شود.
 

تگ ها