رد مجموعه ETF های بیت کوین در بازار اسپات توسط  کمیسیون بورس آمریکا

 رد مجموعه ETF های بیت کوین در بازار اسپات توسط  کمیسیون بورس آمریکا
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

 کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالت متحده SECمجموعه دیگری از برنامه های کاربردی ETF بیت کوین را در بازار اسپات این بار از سوی مدیر سرمایه گذاری NYDIG و ارائه دهندهETF Global X رد کرد.

پس از چندین ماه تاخیر، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالت متحده تغییر قانون پیشنهادی برای تجارت سهام ETF بیت کوین را در روز پنجشنبه را تایید نکرد. Global X در ماه ژوئیه برای یک محصول مشابه اقدام کرد و به همین ترتیب در یک پرونده جداگانه توسط  کمیسیون بورس امریکا رد شد.

ETF یک محصول سرمایه گذاری عمومی است که ارزش یک دارایی اساسی را ردیابی می کند. بنابراین، یک ETF بیت کوین در بازار اسپات عملکرد ذخایر بیت کوین یک صندوق را بررسی می کند. 

تا به امروز  کمیسیون بورس امریکا هنوز یک برنامه ETF بیت کوین را تایید نکرده است. در جریان حذف قبلی، کمیسیون پتانسیل بازار ارزهای دیجیتال، دستکاری و کلاهبرداری را به عنوان دلیل اصلی خود ذکر کرده است و تا کنون نظر خود را در مورد ETF بیت کوین بازار اسپات تغییر نداده است.

با این حال، این شرکت اخیراً پس از تلاش‌ های ناموفق برای تبدیل بیت‌ کوین تراست خود به یک ETF اسپات، تصمیم گرفت یک ETF راه‌ اندازی کند که شرکت ‌های در معرض بیت‌ کوین را ردیابی می ‌کند.

در همین حال، کمیسیون بورس امریکا به مراتب از ETFهای آتی بیت کوین استقبال کرده است و به چندین نفر اجازه داد تا در سال گذشته معاملات خود را آغاز کنند.

قراردادهای آتی بیت کوین قراردادهای مشتقه هستند و به معامله گران اجازه می دهند روی قیمت آتی بیت کوین شرط بندی کنند.

نحوه کسب درآمد از صندوق ETF

کسب درآمد از صندوق های ETF اساساً مشابه کسب درآمد از طریق سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری مشترک است زیرا آنها تقریباً یکسان عمل می کنند. با این حال، تفاوت اصلی بین این دو این است که ETF ها به طور فعال در فواصل زمانی در طول یک روز معاملاتی معامله می شوند، جایی که وجوه متقابل در پایان روز معاملاتی معامله می شوند.

صندوق سرمایه‌ گذاری قابل معاملهETF که مخفف EXCHANGE TRADED FUND است، صندوق‌ هایی هستند که واحدهای سرمایه ‌گذاری آنها همانند سهام در بورس‌ ها قابل معامله هستند. این واحدهای سرمایه ‌گذاری ETF در واقع نوعی از اوراق بهادار هستند که خود شامل مجموعه‌ای از اوراق بهادار مانند سهام، ‌اوراق با درآمد ثابت و یا دارایی فیزیکی مانند طلا هستند.

به همین دلیل است که عملکرد این صندوق ‌ها با عملکرد دارایی ‌های موجود در پرتفوی صندوق و نحوه مدیریت آنها ارتباط مستقیم دارد.
 

تگ ها