رد پیشنهاد 43 میلیارد دلاری ایلان ماسک در خصوص خرید کامل توییتر

رد پیشنهاد 43 میلیارد دلاری ایلان ماسک در خصوص خرید کامل توییتر
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

براساس گزارشات بلومبرگ به نقل از منابع ناشناس، هیئت مدیره توییتر از پیشنهاد ایلان ماسک، رئیس تسلا برای خرید تمام سهام این شرکت استقبال نکرده است و ظاهراً در حال ایجاد یک استراتژی دفاعی در مقابل این پیشنهاد است. یکی از گزینه هایی که هیئت مدیره برای جلوگیری از خرید توییتر ایلان ماسک در نظر گرفته، طرح حقوقی سهامداران است که به سهامداران فعلی امکان می دهد سهام بیشتری را با تخفیف خریداری کنند.

به گفته منابع ناشناش ارائه شده توسط رسانه بلومبرگ، هیئت مدیره توییتر اقداماتی در جهت خرید سهام ایلان ماسک نیز خواهد کرد. با این حال، به نظر می رسد که ماسک تنها کسی نیست که علاقه مند به خرید توییتر است. به گزارش نیویورک پست، غول سهام خصوصی توما براوو نیز در حال بررسی پیشنهادی برای توییتر است

براساس گزارشات این منبع، این شرکت سرمایه گذاری که در حال حاضر صاحب تعدادی دیگر از شرکت های فن آوری مانند شرکت امنیت فن آوری اطلاعات McAfee و شرکت نرم افزاری Landesk است.
به گفته منابع ناشناس، با هدف جلوگیری از خرید کامل توییتر توسط ماسک، توما براوو می تواند در نقش نجات دهنده برای توییتر و مدیر عامل آن پاراگ آرگاوال کمک کننده باشد.

واکنش جامعه دیجیتال به پیشنهاد 43 میلیارد دلاری ایلان ماسک

جک مالرز، مدیر عامل اپلیکیشن پرداخت بیت کوین Strike، در مصاحبه ای با CNBC درباره این معامله احتمالی گفت که از این معامله حمایت خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد که ماسک اکنون فرصتی برای تبدیل توییتر به یک تجارت پرداخت دارد و مزایای زیادی نسبت به شرکت ‌هایی دیگر پرداخت خواهد داشت.

در همین حال، الکس کروگر، اقتصاددان محبوب و تاجر ارزهای دیجیتال معتقد است  که هیئت مدیره توییتر باید این پیشنهاد را بپذیرد. به طور مشابه، بن دی فرانچسکو، بنیانگذار شرکت مشاوره مهندسی ارزهای دیجیتال  ScopeLift، گفت که پیشنهاد ماسک برای سهامداران توییتر عالی است، همچنین وی افزود: بدین ترتیب سانسور در توییتر متوقف و آزادی بیان عیان خواهد شد.

دیگران، از جمله جکسون پالمر، یکی از خالقان ارز دیجیتال محبوب ماسک، دوج کوین، به صراحت اعلام کردند که اکنون موافق پیشنهاد خرید ماسک نیستند. پالمر که سال گذشته از این شبکه اجتماعی فاصله گرفت، گفت: قوانین سانسور توییتر دلیل خوبی برای خرید امروز ایلان ماسک نیست. همچنین به گفته سم بکمن فروید، مدیر عامل صرافی ارزهای دیجیتال FTX، نسخه غیرمتمرکز از این شبکه اجتماعی می تواند راه حلی جایگزین برای این موضوع باشد.

تگ ها