SWIFT آماده تعلیق روسیه

SWIFT آماده تعلیق روسیه
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

ایالات متحده و سایر کشورهای اروپایی تصمیم گرفته اند روسیه را از سیستم سوئیفت یا به عبارتی جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی منع کنند.

این تصمیم طی چند ساعت آینده بصورت رسمی به روسیه اعلام خواهد شد. علاوه بر آن، اوکراین در چند روز گذشته پس از حمله 24 فوریه روسیه به اوکراین بیش از 5 میلیون دلار کمک مالی به ارزهای دیجیتال دریافت کرده است و همچنان نیروهای روسی در تلاش برای تصرف کی اف هستند اما امروز ارتش روسیه با توجه به تحریم های بیشتر اتحادیه اروپا که ممکن است در چند روز آینده علیه روسیه اعمال شود، کاری نتوانستند انجام دهند.

طبق این لایحه بانک های روسیه نمی توانند از سوئیفت برای برقراری ارتباط با سایر شرکای بانکی در سراسر جهان استفاده کنند.

این شبکه بزرگترین شبکه ارتباطات مالی جهان است و در بیش از 200 کشور و حوزه قضایی فعالیت می کند. در صورت تصویب لایحه ادامه تهاجم روسیه به اوکراین در روزهای آینده هزینه های بسیار زیادی برای روسیه خواهد داشت.

کمکهای مالی به اوکراین با ارزهای دیجیتال

علاوه بر آن، اوکراین هم اکنون بیشتر از همیشه از طریق ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین (BTC)، اتریوم (ETH) و تتر (USDT) کمک های مالی دریافت می کند.

هندل رسمی توییتر country0s جزئیات کیف پول های دیجیتال اوکراین را به اشتراک گذاشته است تا افرادی که می خواهند از اوکراین حمایت کنند وجوه دیجیتال خود را به این آدرس های کیف پول ارسال کنند.

شایان ذکر است که به محض شروع جنگ با حمله به اوکراین، ارزهای مجازی و نمودار بازارهای مالی به سمت نزولی حرکت کردند. در واقع، همه بازارهای مالی اعم از دیجیتال و سهام و بازارها مالی گسترده و سنتی به طور گسترده ای سقوط کردند. با این حال، طی چند روز بیت کوین و سایر ارزهای مجازی قبلاً توانستند بهبود یافته و به سطوح قیمتی قبل از شروع جنگ بازگردند.

اوکراین اکنون برای آزادی در برابر روسیه می‌جنگد و ارزهای مجازی یکی از ساده‌ترین راه‌ ها برای حمایت از اوکراین برای مردم سراسر جهان می باشد. در عرض چند دقیقه، وجوه دیجیتال مردم از سراسر دنیا به کیف پول اوکراینی می رسد و برای حمایت از دفاع اوکراین در برابر تجاوز روسیه استفاده می شود.

اوکراینی ها از زمان آغاز جنگ تا کنون بیش از 5 میلیون دلار کمک مالی دریافت کرده اند و این مقدار در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.
 

تگ ها