رونمایی زاکربرگ از پروژه هوش مصنوعی متمرکز بر Fleshing Out Metaverse 

رونمایی زاکربرگ از پروژه هوش مصنوعی متمرکز بر Fleshing Out Metaverse 
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، یک پروژه هوش مصنوعی جدید با تمرکز بر ساخت Metaverse را معرفی کرد. مدیرعامل متا در 23 فوریه در جریان رویداد Inside the Lab گفت: با توجه به رشد و تکامل متاورس کلید بازگشایی بسیاری از این پیشرفت‌ها هوش مصنوعی است. این پروژه ها بر روی ایجاد دنیاهای مجازی واقعی از طریق گفتار، بهبود نحوه چت با افراد مختلف از سراسر جهان با ترجمه بین زبان ها تمرکز خواهند کرد. هدف پروژه تولید و طراحی دنیای فراجهانی ست که ارتباط کاربران را تسهیل بخشد. زاکربرگ همچنین دمویی از این فن آوری را رونمایی کرد که در آن یک ربات دستوراتی را برای ایجاد ساحل، ابرها و درختان اجرا کرد. این اقدام به خودی خود قابل توجه بود اما باید دید تا کجا می تواند پیش برود. مدلی که برای ساخت دستیار هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد Project CAIRoke نام دارد و یکی از اقدامات مهم این توسعه میباشد. سایر ویژگی هایی که در جریان پخش رونمایی شد شامل یک دستگاه تماس ویدیویی ست که با واقعیت افزوده و واقعیت مجازی یکپارچه می‌شود. جزئیات زیادی در مورد این ویژگی ها ارائه نشده است، اما تصویر واضحی از مسیر متا را ارائه می دهند.متا روی متاورس همه کاره شده است.
همچنین این شرکت از حوادث اخیر به شدت آسیب دیده است و ارزش بازار آن صدها میلیارد کاهش یافته است و رشد کاربران فیس بوک برای اولین بار کاهش یافته و حرکت اخیر اپل مبنی بر تغییر سیاستهای جمع آوری اطلاعات خصوصی کاربران اپل (و اخیرا اطلاعات گوگل ) منجر به از دست دادن درآمد قابل توجهی از شرکت فیسبوک قدیم، متا شده است.

نبرد متاورس تازه شروع شده است

به نظر می رسد متاورس مسیر درست متا برای بهبودی باشد. با این حال، متا تنها شرکتی نیست که روی پروژه های متاورس کار می کند. مایکروسافت یا جمع آوری منابع و سرمایه زیاد نیز در این زمینه فعالیت میکند و همچنین Activision Blizzard نیز در مسیر سرمایه گذاری و خرید سهام متاورس، چشم انداز آینده متاورس را توسعه میدهد. البته نگرانی هایی نیز وجود دارد. زبان توهین آمیز مطبوعات و رفتار سمی شرکت های رقیب مهم ترین عامل نگرانی شرکت های سرمایه گذار متاورس میباشد. هم اکنون برای تعامل با دنیای متاورس تلاش زیادی باید انجام شود تا افراد بیشتری در این مسیر همگام با متاورس حرکت کنند. اگرچه، همه مشتاق سیستم های متاورس و هوش مصنوعی نیستند. برخی میگویند که ترجیح نمی دهند همیشه یک لایه هوش مصنوعی در کنترل داشته باشند. اما امروز هنوز روزهای آغازین تکنولوژی متا است، بنابراین ممکن است هنوز در معرض تغییرات یا چالش های پیش بینی نشده بسیاری باشند.
 

تگ ها