سازمان ملل متحد از تاثیر بیت کوین بر آب و هوا خبر داد!

سازمان ملل متحد از تاثیر بیت کوین بر آب و هوا خبر داد!
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

هشدار سازمان ملل متحد؛ استخراج بیت کوین(Bitcoin) تاثیرات نگران کننده ای بر آب و هوا و شرایط جوی زمین دارد! یه مطالعه اخیر که توسط سازمان ملل انجام شده است، نگرانی هایی را درباره تاثیر احتمال بیت کوین بر کره زمین ایجاد کرده است.
با توجه به نتایج مطالعه منتشر شده توسط دانشگاه ملل متحد، با اینکه ارز دیجیتال بیت کوین به عنوان محبوب ترین ارز بازار کریپتو محسوب می شود و قیمت بیت کوین در حال افزایش است، ولی استخراج این رمز ارز می تواند تاثیرات بدی روی شرایط آب و هوایی زمین بگذارد. بنابراین، تاکید کرده است تا قوانین و مقرراتی برای استخراج و ماینینگ بیت کوین اعمال شود واستخراج بیت کوین محدود شود.
در تحقیقی که اخیرا انجام شده است، به این مسئله تاکید شده که استخراج رمز ارزها می تواند تاثیرات زیست محیطی عمده ای را بر آب و هوا، آب و زمین داشته باشد. مطالعه انجام شده فعالیت های 76 کشور استخراج بیت کوینرا در دوره 2020 و 2021 مورد بررسی قرار داد. در این بازه زمانی، شبکه جهانی ماینینگ بیت کوین 173.42 تراوات ساعت برق مصرف کرده است که اگر یک کشور در نظر گرفته شود، آن را بالاتر از کشورهای پرجمعیتی مانند پاکستان در رده بیست و هفتم جهان قرار می دهد.
توجه داشته باشید که این مصرف انرژی باعث ایجاد ردپای کربنی معادل سوزاندن 84 میلیارد پوند زغال سنگ یا راه اندازی 190 نیروگاه گاز طبیعی شد. این مطالعه همچنین به وابستگی شدید استخراج یا ماینینگ بیت کوین تاکید کرد، به طوری که زغال سنگ 45 درصد از ترکیب انرژی بیت کوین را تشکیل می دهد و بعد از آن گاز طبیعی با 21 درصد قرار دارد. منابع تجدیدپذیر مانند نیروگاه آبی، اگرچه بر منابع آب تاثیرگذار هستند، 16 درصد از نیاز برق را تامین می کنند. انرژی هسته ای 9 درصد سهم دارد، در حالی که انرژی خورشیدی و بادی به ترتیب 2 درصد و 5 درصد هستند.