سانسور وب سایت های ارز دیجیتال چینی با هدف سرکوب بیشتر

سانسور وب سایت های ارز دیجیتال چینی با هدف سرکوب بیشتر
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

براساس اظهارات سانسورکننده سازمان سایبری چین، Per Yicai؛ حدود 12000 حساب کاربری جدید مرتبط با ارزهای دیجیتال در رسانه های اجتماعی را بسته و ده ها هزار پست با مضمون دیجیتال دیگر به منظور به سرکوب ملی ارزهای دیجیتال در چند روز آینده حذف خواهد کرد.

اکانت های مربوط عمدتاً در پلتفرم Weibo متعلق به شرکت فن آوری چین و Baidu Tiebaبوده است. با این اقدام حدود 51 هزار پست حذف و 105 وب سایت آفلاین شده اند. این سایت‌ ها شامل سایت‌ هایی از جمله  Bi Toutiao که طبق گزارش ‌ها دارای محتوی بازاریابی ارز دیجیتال بوده اند.

این سایت ها شامل آموزش ‌ها و توضیحاتی در خصوص نحوه تعامل با ارزهای دیجیتال و راهکارهای تجاری دیجیتال با وجود سرکوب ‌دولت چینبوده است. همچنین آموزش هایی در خصوص نحوه مشارکت در استخراج ارزهای دیجیتال جزء محتوی ارسالی سایت های ممنوعه بوده است. به نظر می رسد تمامی دولت های تمامیت خواه از آگاهی می ترسند.

دولت کمونیست پکن به ویژه مشتاق توقف استخراج ارزهای دیجیتال از زمان اعمال محدودیت ماینینگاز سال 2021 است، با این وجود؛ تعداد زیادی از ماینرهای بیت کوین همچنان مشغول ماینینگ در چین می باشند.

دولت همچنین اعلام کرده است که به اقدامات اخیر بسنده نخواهد کرد و با هدف ادامه سرکوب تجارت ارز دیجیتال فعالیت‌ های مالی غیرقانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال را متوقف خواهد نمود و برای رسیدن به این هدف با تمامی ارگان های دولتی همکاری خواهد کرد. علیرغم ممنوعیت گسترده ارزهای دیجیتال از سال 2021، موضوعات مربوط به ارز دیجیتال در پلتفرم‌ های رسانه ‌های اجتماعی داخلی از جمله وی چت همچنان رایج است.

افزایش کلاهبرداری های دیجیتال با وجود ممنوعیت گسترده ارزهای دیجیتال

بدین ترتیب بدلیل محدودیت گسترده ارزهای دیجیتال کلاهبرداری ‌های دیجیتال نیز در پلتفرم ‌های رسانه‌ های اجتماعی چین رواج دارند و با وجود سرکوب‌ ها همچنان قربانی می‌ گیرند و به همین دلیل اداره پلیس چین و سازمان های دولتی سعی در مقابله با این موضوع داشته اند.

طبق گزارش رسانه های چینی در روز چهارشنبه 10 آگوست، 9 نفر در استان های هایکو و هاینان پس از فریب 100 سرمایه گذار برای سرمایه گذاری در نمادی که به گفته کلاهبرداران ادعا شده مرتبط با کلاهبرداری بین المللی پانزی OneCoin بوده است، دستگیر شدند.

پیش از این نیز پلیس چین هشت نفر را به اتهام کلاهبرداری دیجیتال راگ پولز (rug pulls)دستگیر کرده است و نزدیک به 1 میلیون دلار از دارایی ‌های دیجیتال این کلاهبرداری به دلیل محدودیت‌ های چین مسدود شده است. رگولاتور ارشد چین در سپتامبر سال گذشته تجارت و استخراج ارزهای دیجیتال را در تلاش برای ریشه ‌کن کردن فعالیت ‌های غیرقانونی ارزهای دیجیتال ممنوع کرده است.

دفتر امنیت عمومی شهر چیژو در استان شرقی آنهویی در وی چت اظهار داشت که کلاهبرداری دیجیتال اخیر شامل دارایی های دیجیتالی به ارزش 50 میلیون یوان بوده است.
 

تگ ها