سخنرانی پاول جروم چه تاثیری بر قیمت بیت کوین خواهد گذاشت

سخنرانی پاول جروم چه تاثیری بر قیمت بیت کوین خواهد گذاشت
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

در حالی که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو (فدرال رزرو) در حال آماده شدن برای بازگشت به جکسون هول(سمپوزیوم اقتصادی سالانه بانک فدرال) در این جمعه است، بازار بیت کوین (BTC) به دلیل شباهت‌های موجود در قیمت فعلی نسبت به دوره قبل و با توجه به میانگین‌های متحرک کلیدی در دو هفته گذشته و حمایت های از دست رفته‌ و به دنبال آن یک دوره تثبیت، یادآور رویدادهای دوره رکود بیت کوین است. با این حال، توجه به این نکته مهم است که این شباهت ها تکرار گذشته را تضمین نمی کند، زیرا شرایط بازار و موضع پاول از آن زمان تغییر کرده است.

دژاوو در بازار بیت کوین؟

به گفته کیث آلن، یکی از بنیانگذاران شرکت تحلیل و تحقیقات ارزهای دیجیتال Material Indicator، سال گذشته، در دو هفته قبل از سخنرانی پاول، قیمت بیت کوین از سطوح حمایت حیاتی که تایم فریم 21 روز، 50 روز و 100 روز نشان داده شده بود، عبور کرد. ، و میانگین متحرک 200 هفته ای (MA). متعاقباً، دوره ای از تثبیت و به دنبال آن کاهش قابل توجه قیمت در واکنش به لحن جنگ طلبانه پاول در طول سخنرانی را به همراه داشت. آلن اظهار داشت:

قابل ذکر است که اقدام اخیر قیمت در بازار بیت کوین شباهت هایی به الگوی سال گذشته نشان داده است. در طول دو هفته گذشته، بیت کوین میانگین‌های متحرک کلیدی را از دست داده است، و در حال حاضر در حال گذراندن مرحله‌ای از تثبیت است، که منعکس کننده رویدادهای منتهی به سیاست های  پاول است. کیت آلن تاکید می کند که از سال گذشته در رویداد جکسون هول، تغییرات قابل توجهی رخ داده است. تورم اصلی کاهش یافته است، و رویکرد پاول به ارتباطات "سنجیده‌تر" شده است. مشخص نیست که آیا پاول در سخنرانی آتی خود موضعی جنگ طلبانه یا مصالمت آمیز اتخاذ خواهد کرد، که پیش بینی واکنش بازار را با قطعیت چالش برانگیز می کند. با این حال، آنچه مشهود است این است که بازار برای یک حرکت قابل توجه آماده است. علاوه بر این، آلن پیشنهاد می‌کند که تشکیل یک قیمت پایین‌تر، احتمال گسترش روند نزولی موجود را افزایش می‌دهد. فعالان بازار باید برای امکان رسیدن قیمت به سطوح حمایتی آماده باشند. همانطور که بازار بیت کوین منتظر سخنرانی پاول است، احساسات بازار همچنان پویا باقی می ماند. معامله گران و سرمایه گذاران نشانه های بالقوه حرکت بازار را از این رویداد پیش بینی می کنند.

با نزدیک شدن به تاریخ بازگشت جروم پاول به جکسون هول، بیت کوین در 24 ساعت گذشته بهبود قابل توجه 2.1 درصدی را نشان داده است که نشان دهنده یک حرکت مثبت است که آن را به آستانه 27000 دلار نزدیک می کند. با این حال، توجه به این نکته ضروری است که اگر نتیجه سخنرانی ژروم پاول در روز جمعه برای سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال مطلوب باشد و قیمت بیت کوین را به سطوح بالاتر سوق دهد، این ارز دیجیتال ممکن است با یک مانع مهم در قالب میانگین متحرک 200 روزه خود در 27200 دلار مواجه شود. .