سرمایه گذاری 187 میلیون دلاری کره جنوبی در پروژه ملی متاورس

سرمایه گذاری 187 میلیون دلاری کره جنوبی در پروژه ملی متاورس
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات، علم و برنامه‌ریزی آینده کره جنوبی 223.7 میلیارد KRW (186.7 میلیون دلار) را برای ایجاد یک اکوسیستم گسترده متاورس برای حمایت از رشد محتوای دیجیتال و رشد شرکت ‌ها در داخل کشور تخصیص خواهد داد.

این وزارتخانه در بیانیه ‌ای رسمی در 27 فوریه نوشت که بودجه برای تکمیل هدف اصلی گسترش اکوسیستم فراگیر متاورس با عنوان دنیای مجازی گسترده ، هزینه خواهد شد. این آژانس دولتی قصد دارد از متاورس خود به عنوان بستری برای گسترش رشد صنعتی مجازی شهرها، آموزش و رسانه ها استفاده کند.

اقدامت کره جنوبی در جهت توسعه پروژه ملی متاورس

این وزارتخانه گفت که میزبان فعالیت های خلاقانه جامعه محور، توسعه دهندگان متاورس و هکاتون (رویدادی که در آن تعداد زیادی از افراد برای شرکت در برنامه نویسی کامپیوتری مشترک با یکدیگر ملاقات می کنند) خواهند بود. همچنین سازندگان این محتوا در نظر دارند از استعدادهای متفاوت در زمینه های مختلف هوش مصنوعی در ساخت این پلتفرم استفاده کنند.

مدیرعامل Hashed Simon Kim خاطرنشان کرد که پلتفرم جدید متاورس تمرکز ویژه ای بر تقویت گسترش تجاری با ارائه حمایت مالی برای شرکت کنندگان دارد. او امروز به کوین تلگراف گفت که فکر نمی‌کند مشکلی با تأمین بودجه دولت وجود داشته باشد زیرا بخش خصوصی فعالانه در بازار متاورس سرمایه‌گذاری می‌کند.

او ادامه داد: این موضوع از جمله مقرراتی است که دولت باید بیشتر به آن توجه کند. در کره جنوبی، انتشار بازی های NFT و صدور توکن ممنوع هستند.

Hashed یک سرمایه گذاری و انکوباتور اکوسیستم ارز دیجیتال در کره جنوبی است، در اصل بمعنای اینکه این پروژه به گسترش ارز دیجیتال کمک شایانی خواهد کرد. این شرکت در پروژه های متاورس مانند Decentraland و The Sandbox سرمایه گذاری کرده است.

رئیس بخش ارتباطات و سیاست در وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات در این اطلاعیه اظهار داشت که این ابتکار برای ساخت پلت فرم متاورس بخشی از دیجیتال نیو دیل گسترده تر در کره جنوبی است.

وزیر افزود: The Digital New Deal مجموعه ای از سیاست های است که برای تقویت رشد فن آوری های دیجیتال طراحی شده و مسیر گسترش ارز دیجیتال را روشن خواهد داد. وی افزود: ایجاد یک اکوسیستم متاورس در کلاس جهانی به عنوان نقطه شروع  پرورش یک صنعت جدید بیش از حد متصل یا  hyper-connected industry بسیار مهم است.

اهداف پروژه ملی متاورس

این وزارتخانه همچنین انتظار دارد که متاورس آن شرکت های کره جنوبی را به سیستم اقتصادی جهانی پیوند داده و با جذب سرمایه گذاران از سراسر جهان باعث رونق اقتصادی کره جنوبی از طریق شرکتهای بزرگ شود. این برنامه برای حمایت از رشد شرکت ها از طریق ارائه حمایت های مالی و توسعه فن آوری برنامه ریزی شده است.

همچنین دولت سئول نیز از سال گذشته گزینه‌ های توسعه خود را در مورد فضای عمومی متاورس بررسی کرده است. نوامبر گذشته، برنامه های آزمایشی برای "مرکز Metaverse 120" اعلام شد که براساس آن برنامه های تحت توسعه آن در طول زمان گسنرش پیدا خواهند کرد.
 

تگ ها