سرمایه گذاری 25 میلیون دلاری سامسونگ در استارت ‌آپ متاورسیDoubleMe

سرمایه گذاری 25 میلیون دلاری سامسونگ در استارت ‌آپ متاورسیDoubleMe
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

سامسونگ پس از راه اندازی متاورس خود در ژانویه 2022 با نامSamsung 837X، اکنون 25 میلیون دلار در DoubleMe، استارت آپ متاورسی مستقر در کره جنوبی، سرمایه گذاری کرده است. همزمان برخی از شرکت های بزرگ در کره جنوبی مانند Coentry Investment و NH Investment نیز حمایت گسترده ای از DoubleMe از نظر تامین مالی کرده اند.
علاوه بر حمایت شرکت های کره جنوبی، دابل می از شرکت‌ های بزرگ جهانی مانند Orange، T-Mobile و Vodafone نیز پشتیبانی مالی بسیاری را دریافت کرده است.

استارت آپ متاورسی دابل می توسط هییونگ کیم، مایکل کوچینسکی و آلبرت کیم در سال 2015 تاسیس و ارائه شده است. این استارتاپ از آغاز عمدتاً بر ارائه راه‌ حل‌های نوآورانه در تبدیل واضح ویدیوهای دو بعدی به سه بعدی متمرکز بوده است.

بی شک، دابل می بخشی از تکامل بلاک در حوزه متاورس است. این شرکتTwinWorld ، پلتفرم متاورس متمرکز بر هوش مصنوعی (AI) و واقعیت افزوده (AR) را قبلا راه اندازی کرده است که اکنون همه ویژگی های آن بر روی دابل می متمرکز شده اند. بنیانگذاران این استارت آپ می دانستند که بزودی به ‌عنوان یک غول بزرگ در صحنه ارزهای دیجیتال و متاورس رشد خواهد کرد. TwinWorld از زمان راه اندازی تاکنون توجه بسیاری از کاربران، شرکا و سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است.

تمرکز دابل می روی AR(واقعیت افزوده)

تمرکز استارت ‌آپ برروی واقعیت افزوده تعاملی است که ابعاد فیزیکی و مجازی را به هم متصل می کند و سرمایه گذاری کلان سامسونگ کمک بزرگی برای سرعت بخشیدن به رشد آن خواهد کرد. سرمایه گذاری ارائه شده توسط سامسونگ برای بهبود بازاریابی، تامین مالی کارکنان، توسعه محصول و موارد مشابه تخصیص داده می شود. علاوه بر آن، انتظار می رود TwinWorld نیز خیلی زود به نسخه تجاری خود تبدیل شود.
دابل می که اکنون 4.5 میلیون دلار ارزش دارد همچنان در حال رشد است و سرمایه گذاری جدید سامسونگ در بهبود شاخص رشد دابل می بسیار مهم و کمک کننده خواهد بود.

کره جنوبی پیشتاز حوزه NFT و متاورس

اگر بگوییم که دولت کره جنوبی و شرکت های خصوصی این کشور به طور کامل در اختیار NFT و متاورس هستند، اغراق آمیز نخواهد بود. در حال حاضر کره جنوبی چشم انداز یک برنامه پنج ساله برای تبدیل این کشور به پیشرو جهانی متاورس ترسیم کرده است و حدود 200 بیزینس در تمامی زمینه ها در کره جنوبی در راستای این تصمیم ثبت نام نموده اند. پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال در این کشور فرصت های فن آوری در فضای متاورس و NFT افزایش داده است.

بازیگران بزرگی مانندSK Group، LG، و سامسونگ پروژه هایی را از همان اوایل آماده کرده اند که بر بازارهای متاورس و NFT متمرکز شده است. دابل می نیز با سرمایه اولیه ای که از شرکت های حامی خود در سطح محلی و بین المللی دریافت کرده، جذابیت فوق العاده ای را به دست آورده است.
 

تگ ها