سریع ‌ترین جریان خروجی سهام اروپا در میان تنش‌ های سیاسی

سریع ‌ترین جریان خروجی سهام اروپا در میان تنش‌ های سیاسی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

در حالی که سرمایه گذاران در 11 مارس در برابر تهاجم مداوم روسیه به اوکراین به دنبال امنیت اموال خود بودند، سهام و صندوق های سهام مالی اروپایی بزرگترین برداشت های خود را تجربه کردند.

به دلیل درگیری، سرمایه گذاران به سمت دارایی های امن تصور شده مانند طلا و پول نقد روی اوردند، که در نهایت منجر به خروج سریع ترین سهام اروپایی در طول تاریخ شده است.

بر اساس تحقیقات بانک آمریکایی مریل لینچ و بر اساس داده های  EPFR، سرمایه گذاران 2.4 میلیارد دلار در سهام طلا سرمایه گذاری و 1.4 میلیارد دلار از سهام و 13.5 میلیارد دلار از اوراق قرضه خارج کردند.

براساس گزارش دیوید ریکتس، خبرنگار مدیریت دارایی، آخرین داده ها تقریباً دو برابر 7 میلیارد دلاری است که سرمایه گذاران در 4 مارس از آن خارج کردند.

استراتژی سرمایه گذاری جهانی BofA 

 بدهی بازارهای نوظهور بیشترین خروجی خود را در دو سال گذشته داشته است. در نتیجه جریان خروجی، کاهش وسعت بازار و تکنیک های ضعیف اعتباری اروپا، شاخص نمودار صعودی و نزولی یک بانک سرمایه گذاری بزرگ آمریکایی بطور گسترده از 3.4 به 2.9 کاهش یافته است.

بیشترین جریان ورودی در وال استریت

سهام اروپا سال 2022 را به عنوان وسیع ترین منطقه سرمایه گذاری در جهان آغاز کرده بود، اما درگیری در اوکراین باعث شد که سرمایه گذاران به سرعت موقعیت خود را در این منطقه کاهش دهند. به گفته استراتژیست های بانک آمریکا، با ادامه جنگ در اوکراین، صندوق های سرمایه گذاری اروپایی یک هفته دیگر از این خروج بی سابقه سرمایه را تجربه خواهند کرد.

با توجه به وابستگی اروپا به صادرات انرژی روسیه، این نگرانی وجود دارد که اقتصاد اروپا ممکن است بیشتر از سایر نقاط جهان از جنگ آسیب ببیند. سهام ‌های مالی که قبلاً 7.5 میلیارد دلار برداشت در سه هفته گذشته را تجربه کرده اند، به‌ عنوان واضح‌ ترین خروج سرمایه در همه بخش‌ ها ظاهر شده ‌اند.

مایک مک گلون، استراتژیست ارشد بلومبرگ اخیراً گفته است: یک دوگانگی بزرگ وجود دارد که اروپا را عمدتاً به سمت رکود سوق می دهد. راه حل آن سوق روسیه به سمت یک فروپاشی کامل اقتصادی است، و طبق تحلیل ها ایالات متحده و کانادا پس از عبور از این رکود پیشرفت خواهند کرد.

همچنین طلا بعنوان یک سرمایه مطمئن در شرایط کنونی بیشترین افزایش سرمایه را داشته است و بیشترین ورودی را از ژوئیه 2020 با 2.4 میلیارد دلار به خود اختصاص داده است.
 

تگ ها