سقوط قیمت بیت کوین به زیر 26000 دلار؟

سقوط قیمت بیت کوین به زیر 26000 دلار؟
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بازار کریپتوها اخیراً درخشش خود را از دست داده است، زیرا حجم معاملات آتی بیت کوین کاهش یافته است از این رو این ارز دیجیتال پرچمدار در تلاش برای سرپا ماندن است. بر اساس داده‌های Glassnode، سود باز معاملات آتی بیت‌کوین، که سر و صدای مربوط به قراردادهای آتی را اندازه‌گیری می‌کند، به کمترین میزان در ۵ ماه گذشته یعنی ۱۱.۳ میلیارد دلار کاهش یافته است. این نشان می دهد که معامله گران در حال بستن موقعیت ها و کاهش قرار گرفتن در معرض دارایی های کریپتو فرار هستند.

مبارزات بیت کوین زیر 26 هزار دلار: آیا کریپتو کریز استیم را از دست می دهد؟

این بی‌علاقگی زمانی رخ می‌دهد که قیمت بیت‌کوین برای اولین بار از ماه اوت به زیر 26000 دلار سقوط کرد و روحیه‌ها را در سراسر حوزه کریپتو کاهش داد. لی رینرز، استاد قانون ارزهای دیجیتال در دانشگاه دوک، می گوید: «به نظر می رسد بازار در حال تمام شدن است. "سرمایه گذاران متوجه شده اند که این دارایی ها برای همیشه بالا نمی روند." تحلیلگران گفتند که به نظر می رسد کاهش بهره باز مربوط به انقضای قراردادهای آتی ماهانه و سه ماهه است که فعالیت تجاری و نقدینگی را تخلیه می کند. اما این کاهش همچنین نشان‌دهنده کاهش اعتماد به پتانسیل صعودی بیت‌کوین در بحبوحه بررسی‌های نظارتی فزاینده، واکنش‌های منفی محیطی و رقابت ارزهای دیجیتال جایگزین مانند اتر است. جیمی دیمون، مدیر عامل جی پی مورگان گفت: «وعده ثروتمند شدن سریع که بسیاری از سرمایه گذاران خرده فروشی را جذب کرد، اکنون رویایی دور به نظر می رسد. "به نظر می رسد شوق کریپتو به سرعت در حال از دست رفتن است." بیت کوین از زمان رکورد بالای 69000 دلاری خود در نوامبر 2021، برای به دست آوردن مجدد جذابیت خود تلاش کرده است. اگرچه برخی از گاوهای ارز دیجیتال امیدوار هستند، ادامه عملکرد ضعیف می تواند پذیرش گسترده تر را متوقف کند.

کاوش در عوامل پشت سر ثروت در حال کاهش بیت کوین:

یکی از عوامل مهم، بررسی نظارتی است که در سراسر جهان تشدید شده است. دولت‌ها و مقامات مالی به طور فزاینده‌ای نگران خطرات احتمالی مرتبط با ارزهای دیجیتال، از جمله پولشویی و فرار مالیاتی هستند. این عدم قطعیت نظارتی برخی از سرمایه گذاران را برای ورود یا ماندن در بازار محتاط و مردد کرده است. بیت کوین به دلیل تاثیرات زیست محیطی خود با واکنش های منفی مواجه شده است. منتقدان استدلال می کنند که فرآیند انرژی بر استخراج بیت کوین ناپایدار است و به انتشار کربن کمک می کند. از آنجایی که نگرانی‌های زیست‌محیطی در کانون توجه قرار می‌گیرد، برخی از سرمایه‌گذاران و موسسات ممکن است حمایت خود از بیت‌کوین را به نفع ارزهای دیجیتال سازگارتر با محیط زیست ارزیابی کنند. در حالی که بیت‌کوین پیشگام بود، ارزهای دیجیتال جدیدتر مانند اتریوم با ارائه ویژگی‌های نوآورانه مانند قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز مورد توجه قرار گرفتند. این جایگزین‌ها هم توسعه‌دهندگان و هم سرمایه‌گذاران را به خود جلب کرده و توجه را از بیت‌کوین منحرف کرده‌اند.

آینده بیت کوین: چهارراهی برای رمزارز اصلی:

برای معتقدان سخت کوش، فانک بیت کوین ممکن است فرصتی برای خرید باشد، اگر قیمت ها به پایین تر شدن ادامه دهند. اما برخی دیگر استدلال می کنند که "طلای دیجیتال" برای همیشه درخشش خود را از دست داده است. چن آلیسیا، دانشجوی مطالعات بلاک چین در دانشگاه نیویورک، می گوید: «هنوز باید دید که آیا بیت کوین می تواند نقش خود را به عنوان گل سرسبد بازار ارزهای دیجیتال بازیابد یا خیر. با کاهش سود معاملات آتی، بیت کوین در یک دوراهی قرار دارد. آیا کریپتو اصلی هنوز آینده روشنی دارد یا تازه واردان آن را جایگزین خواهند کرد؟