سود دیجیتال سرمایه گذاران آمریکایی 6 برابر بیشتر از بریتانیا در سال2021

سود دیجیتال سرمایه گذاران آمریکایی 6 برابر بیشتر از بریتانیا در سال2021
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال از ایالات متحده در طول سال 2021 نزدیک به 47 میلیارد دلار سود کسب کردند که با ضریب 6 برابری از بریتانیا دومین کشور برتر از نظر سودهای تحقق یافته، پیشی گرفته است.

طبق گزارش Chainalysis، سرمایه ‌گذاران ارزهای دیجیتال در ایالات متحده رکورد 46.9 میلیارد دلار سود واقعی را در طول سال 2021 به دست آورده اند که با اختلاف زیادی از سایر نقاط جهان پیشی گرفته است. پس از ایالات متحده، بریتانیا با 8.1 میلیارد دلار و آلمان با 5.8 میلیارد دلار قرار دارند.

کل دستاوردهای ارز دیجیتال 2021

این گزارش در حالی منتشر شد که پذیرش جهانی ارزهای دیجیتال همچنان در حال افزایش است. ایالات متحده شاهد افزایش قابل توجهی در پذیرش و دستاوردهای واقعی بوده است، به طوری که کل سود برآورد شده برای سال 2021 از 8.1 میلیارد دلار در سال قبل 476 درصد افزایش یافته است.

در این میان کشورهای بسیاری از رتبه ‌بندی اقتصادی سنتی خود بهتر عمل کرده اند. علیرغم اینکه ترکیه از نظر تولید ناخالص داخلی در رتبه 11 جهانی قرار دارد، این کشور در رتبه ششم در مورد دستاوردهای ارز دیجیتال قرار گرفت.

چین یکی از تنها کشورهای بزرگی بود که دستاوردهای عظیمی مانند دیگر کشورها نداشته است. در سال 2021، کل سود برآورد شده ارز دیجیتال چین به 5.1 میلیارد دلار رسید که به 1.7 میلیارد دلار در سال 2022 افزایش یافته است که معادل نرخ رشد سالانه 194 درصدی است.

با این حال، با توجه به ممنوعیت های گسترده ارزهای دیجیتال چین در سال 2021 این رشد چشمگیر می باشد، با این حال نتایج چین در کنار سایر کشورها مانند بریتانیا و آلمان که به ترتیب شاهد افزایش 431 درصدی و 423 درصدی در سال گذشته بودند، کمرنگ است.

روند قابل توجه دیگر افزایش کل سود حاصل از اتریوم بوده که باعث شد سرمایه گذاران اتریوم در سراسر جهان در مجموع 76.3 میلیارد دلار به نقدینگی خود بیافزایند و بیت کوین را به عنوان بالاترین دارایی ارز دیجیتال در سال 2021 شکست دهند. با این حال، مخترعان بیت کوین با کسب سود 74.7 میلیارد دلاری از سوی جامعه جهانی سرمایه‌ گذاران کریپتو در طول سال 2021 همچنان عملکرد خوبی داشتند.

آینده ارزهای دیجیتال

بیت ‌کوین در سال گذشته نوسانات قیمتی بسیاری را تجربه کرده است. اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ نیز در اواخر سال گذشته نیز به بالاترین حد خود رسید. مقامات دولت ایالات متحده  و همچنین کشورهای برزگ دیگری نیز نسبت به ایجاد و تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال ابراز علاقه کرده اند. در تمام این مدت، علاقه مردم به ارزهای دیجیتال افزایش یافته و این موضوع نه تنها در بین سرمایه گذاران، بلکه در فرهنگ عامه نیز موضوع مهمی بوده است.
 

تگ ها