شناسایی و تحریم آدرس های بیشتر مرتبط با هک Axie Infinity توسط ایالات متحده

شناسایی و تحریم آدرس های بیشتر مرتبط با هک Axie Infinity توسط ایالات متحده
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بهره برداری از شبکه رونین که در ماه مارس اتفاق افتاد، شاهد سرقت 600 میلیون دلاری اتریوم و 25 میلیون دلاری یو اس دی کوین بوده است. اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا،OFAC سه کیف پول دیگر اتریوم، علاوه بر آدرس های شناسایی شده مرتبط با هک اخیر شبکه رونین را تحریم کرده است.

اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا،OFAC در روز جمعه، 22 آوریل اعلام کرد که آدرس های جدید به گروه هکر کره شمالی Lazarus مربوط می باشد. اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا،OFAC سه آدرس مجازی دیگر را به روز رسانی و به فهرست زیر مجموعه تعیین شده خود اضافه کرده است. هر سه کیف پول دیجیتال با فعالیت ‌های گروه هکر لازاروس تحت حمایت دولت کره شمالی در ارتباط بوده اند.

قابل ذکر است، تغییرات وجوه مرتبط با این سه کیف پول شامل درآمد حاصل بهره برداری و سوء استفاده از بلاک چین رونین می باشند. وزارت خزانه داری آمریکا در توییتر خود اعلام کرد که کره شمالی به فعالیت های غیرقانونی خود مانند جرایم سایبری برای ایجاد درآمد و دور زدن تحریم های ایالات متحده و سازمان ملل متکی است.

وزارت خزانه داری ایالات متحده آمریکا هشدار داده است که انجام تراکنش با کیف پول تعیین‌ شده به معنای نقض قوانین تحریم‌ های ایالات متحده می باشد و خطرات سوء استفاده احتمالی توسط هکرهای کره شمالی را دارد.

ممنوعیت تراکنش در آدرس های کیف پول فهرست شده توسطOFAC 

اضافه شدن این سه کیف پول تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، OFAC گروه لازاروس را به سرقت 625 میلیون دلاری مرتبط کرد. در روز جمعه، 22 آوریل آدرس اصلی استفاده شده در حملات سایبری، وجوه را با استفاده از تورنادو کش به آدرس ‌های مختلف منتقل کرده است.

تورنادو کش برای حفظ حریم خصوصی در بلاک چین اتریوم طراحی شده است. فن آوری آن پیوند بین آدرس فرستنده و گیرنده در تراکنش های ارسال شده به بلاک چین اتریوم را قطع و مخفی می کند.

این پروتکل توسط هکرهای بسیاری مورد سوء استفاده قرار گرفته است. تورنادو کش پس از هک اخیر اعلام کرده است که ویژگی حریم خصوصی برای حفظ آزادی مالی ضروری باقی خواهد ماند. با این حال، حریم خصوصی نباید با هزینه عدم رعایت مقررات پروتکل یکسان تلقی شود.

یک سرویس میکسر که به ردیابی تراکنش ‌ها کمک می کند، در 15 آوریل اعلام کرد که تمام کیف پول های ارز دیجیتال اضافه شده به لیست اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا،OFAC را مسدود خواهد کرد.

بازیابی 5.8 میلیون دلار مرتبط با هک Axie Infinity توسط بایننس

درجریان تحولات مرتبط با هک اخیر، بایننس گزارش داده است که 5.8 میلیون دلار وجوه دزدیده شده هک اخیر را بازیابی کرده است. به گفته چانگ پنگ ژائو، مدیر عامل بایننس، هکرها وجوه را به 86 حساب ارسال کرده بودند.

براساس گزارشات ارائه شده، این اکسپلویت 625 میلیون دلاری، یکی از بزرگترین هک ها در صنعت ارزهای دیجیتال بوده است و توسط مقامات امنیتی ایالات متحده به گروه های هکر کره شمالی مرتبط شده است.
 

تگ ها