شناسایی پروژه های درجه دو در بازار NFT

شناسایی پروژه های درجه دو در بازار NFT
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

رشد بازار NFT فرصت‌های زیادی را برای فعالان بازار فراهم و همزمان پروژه‌های درجه دو را نیز جذب  بازار کرده است. کریس ویلیامز  در مورد علائم هشداری که باید هنگام سرمایه گذاری به ان توجه کنیم را توضیح می‌دهد.

اولین قدم  شاید همیشه شناسایی بدترین مجموعه آواتار NFTباشد. در طول سال گذشته، فضایNFT  شاهد رشد بسیاری بوده است. هزاران سازنده NFT راهی برای کسب درآمد از کار خود پیدا کرده‌اند، سلبریتی ها با رونمایی از امتیازهای متعدد، جریان اصلی فناوری را به خود اختصاص داده‌اند و مقادیر خیره‌کننده ای از ثروت در این فرآیند ایجاد شده است. اما با وجود همه پیشرفت های مثبتی که دیده‌ایم، جنبه تاریک دیگری نیز در بازار NFT وجود دارد.
با ظهور پروژه های درجه دو بیشتر و افزایش عرضه کلی دارایی های NFT، نسبت پروژه های با کیفیت بالا کاهش یافت. این بدان معناست که اگر می‌خواهید در این فضا سود ببرید باید بتوانید زباله ها یا پروژه های درجه دو را شناسایی کنید. در اصل ردیابی جوامع، فعالیت های اجتماعی و نقشه راه یک پروژه اغلب می تواند نشانه ای قوی از کیفیت آن باشد.

مراقب تبلیغات اینفلوئنسرهای NFT باشید

همزمان، شما باید مراقب تبلیغات اینفلوئنسرهای NFT نیز باشید. در طول سال گذشته، تعداد بی‌شماری در ازای پول نقد وارد این فضا شده‌اند و بسیاری از آنها از دید عموم پنهان مانده اند. اگر در یک استخر نقدینگی DeFi ناهموار هستید، می توانید نسبتاً مطمئن شوید که عوامل آن نینجاهای قراردادی هوشمند هستند.

این روزها، بدترین اینفلوئنسرهایNFT تمام پروژه های درجه دو را در ازای پول تایید می کنند بدون اینکه بگویند که در ازای تبلیغ خود مبلغی دریافت کرده اند و این بدان معناست که تبلیغات شدید، قیمت های بالا و آثار هنری درجه دو و مبتنی بر مشتقات نیز باید زنگ خطر را برای شما به صدا درآورد.
نکات مفید دیگری وجود دارد که رعایت آنها بسیار مهم است. سعی کنید هنر اصیل را پیدا کنید و اگر انتخاب محصول هنری اصیل و معتبر برای شما سخت است، حداقل محصول هنری را انتخاب کنید که تلاش زیادی برای جرای آن انجام شده است.

کافی است مجموعه ای مانند آزوکی را به مدت 10 ثانیه مرور کنید تا ببینید خلاقیت اثر بسیار بالاتر از الگوهای مشابه آن است. شما می توانید شانس خود در اتریوم، سولانا یا لایه 1 دیگری امتحان کنید، اما به خاطر داشته باشید که مردم در دهه آینده تنها هنر اصیل و قوی در اجرا  را به خاطر خواهند آورد. فرصت‌های سودآور زیادی در بازار آواتار NFT وجود دارد، اما به همان اندازه پروژه‌های غیراصلی و پول نقد وجود دارد که باید مراقب آنها بود.
اگر به اندازه کافی سریع باشید، باز هم می توانید از پروژه های درجه دو درآمد کسب کنید، اما این کار در بازار NFTآسان نیست .

تگ ها