شناسایی یک الگوی صعودی در بیت کوین

شناسایی یک الگوی صعودی در بیت کوین
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

داده‌های زنجیره‌ای نشان می‌دهد که یک متریک بیت‌کوین در حال شکل‌گیری الگویی است که ممکن است به این نکته اشاره کند که روند صعودی بعدی برای این دارایی دیجیتالی در راه است.

نرخ رشد HODLer بیت کوین ظاهراً به مرحله جدید رسیده است:

در یک پست جدید در X، چارلز ادواردز، تحلیلگر، نموداری را به اشتراک گذاشت که در آن الگویی را که ممکن است اندیکاتور نرخ رشد HODLer BTC در حال شکل گیری است، را نشان دهد. این اندیکاتور رشد یک ساله سرمایه‌گذاران بیت‌کوین را که حداقل از دو سال پیش کوین های خود را در کیف پول‌های خود غیرفعال نگه داشته‌اند (بدون حرکت) پیگیری می‌کند. به طور کلی، سرمایه‌گذاری که کوین های خود را حداقل شش ماه نگه می‌دارد، "دارنده بلندمدت" (LTH) نامیده می‌شود. LTH ها شرکت کنندگانی در بازار هستند که عزم بالایی دارند و معمولاً بدون توجه به هر اتفاقی که در بقیه بازار می افتد به سرعت فروش نمی کنند. از نظر آماری، هر چه سرمایه‌گذار بیشتر کوین های خود را ثابت نگه دارد، احتمال فروش کمتری دارد. بنابراین، دارندگانی که به 2 سال می رسند، که بخش مورد علاقه در بحث فعلی است، در این صورت پایدارترین سرمایه گذاران، حتی در میان این LTH ها خواهند بود. بنابراین، هر کاری که این دارندگان انجام می‌دهند، می‌تواند ارزش قابل توجهی را داشته باشد، زیرا ممکن است پیامدهایی برای بقیه بازار داشته باشد. به طور طبیعی، این دارندگان به احتمال زیاد در کوتاه مدت (از آنجایی که معمولاً سکوت می کنند) تأثیر نمی گذارند، اما در دراز مدت اثرات رفتار آنها ظاهر می شود.


همانطور که چارلز در نمودار مربوط به این الگو مشخص کرده است، به نظر می رسد الگوی خاصی وجود دارد که نرخ رشد HODLer بیت کوین در طول چرخه ها از آن پیروی کرده است. به نظر می رسد که در طول بازارهای نزولی، ارزش این اندیکاتور مثبت و در یک روند صعودی باقی می ماند، که نشان می دهد این سرمایه گذاران دارایی های خود را در چنین دوره هایی گسترش می دهند و با کاهش بیشتر قیمت ها، فقط سرعت این انباشت را افزایش می دهند. همانطور که بازار نزولی به پایان خود نزدیک می شود و گذار به سمت بازار صعودی رخ می دهد، ارزش متریک ثابت می ماند، به این معنی که این سرمایه گذاران همچنان انباشته می شوند، هرچند با نرخ ثابت. سپس، با شروع روند صعودی، این HODLer های بیت کوین به آرامی انباشت را به طور کامل متوقف می کنند و به جای آن شروع به مشارکت در توزیع می کنند. این تحلیلگر خاطرنشان می کند که اکنون به نظر می رسد که نرخ رشد HODLer بیت کوین مرحله گسترش سریع بازار نزولی را به پایان رسانده است و اکنون شروع به صعود کرده است. طبیعتاً، اگر الگوی چرخه‌های قبلی قابل انجام باشد، می‌تواند به این معنا باشد که بازار بیت‌کوین اکنون در میانه‌ی گذار به سمت روند صعودی بعدی قرار دارد.