صدور بلیط  NFTدر شرکت هواپیمایی Flybondi آرژانتین

صدور بلیط  NFTدر شرکت هواپیمایی Flybondi آرژانتین
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

تا کنون شرکت ‌های بسیاری از NFT به ‌دلیل مزایای بسیار این فن آوری استفاده کرده اند، Flybondi، شرکت هواپیمایی ارزان قیمت آرژانتینی نیز در راستای تسهیل خدمات خود اقدام به معرفی این فن آوری بلاک چین کرده است. براساس اظهارات اخیر Flybondi؛ این شرکت صدور بلیط به صورت NFT را آغاز کرده و برخی از ویژگی های عملیاتی خود را گسترش داده است. 

این راهکار که توسط Travelx، شرکت توسعه فن آوری بلاک چین توسعه داده شده است، امکان خرید، فروش و انتقال بلیط های مربوطه را تا سه روز قبل از پرواز را به کاربران ارائه می کند. این مشارکت همچنین امکان خرید بلیط از طریق خرید استیبل کوین هایی نظیر USDC در بایننس پی در ابتدا معرفی کرده و طبق اظهارات Travelx؛ استیبل کوین های دیگری نیز برای ارائه امکانات بیشتر به این لیست اضافه خواهند شد. این نوآوری در صنعت امکان دسترسی به نرخ‌ های بهتر بدون مشکلات مربوط به خرید بلیط از قبل، برنامه ریزی برای سفر بهتر و درکل انعطاف ‌پذیری بیشتر را ممکن می ‌سازد.

این اقدام اخیر شرکت هواپیمایی شروع فاز جدیدی از فن آوری است، جایی که صنعت گردشگری، سفر و دنیای وب 3 گرد هم می‌ آیند تا در عین توسعه تجربه بسیار انعطاف ‌پذیرتر باعث سود بیشتری برای ارائه دهندگان شوند. طبق اظهارات فلای ‌بوندی، این شرکت یکی از نهادهای پیشگام در اجرای عملکرد دیجیتال است و انتظار دارد در صورت موفقیت آمیز بودن این آزمایش، دیگران نیز از آن حمایت و پیروی کنند.

توسعه پروژه های NFT در سال 2022

NFT توکن غیر قابل تعویض و گواهی دیجیتالی است که نشان دهنده حق کاربر برای داشتن یک دارایی منحصر به فرد است که در سال جاری همزمان با روند نزولی مارکت و کاهش قیمت بیت کوین پروژه هایی که از NFT به عنوان بخشی از عملیات خود استفاده می کنند، چندین برابر شده است.

در همین راستا؛ اتحادیه اروپا در 8 سپتامبر سال 2022 طرحی را برای استفاده از NFT برای محافظت از مالکیت معنوی و مبارزه با جعل اعلام کرد. در ماه آگوست نیز Grand View Research اعلام کرد که با وجود توسعه مقررات دیجیتال همزمان با رکود مارکت بازار NFT همچنان در حال رشد است و احتمالا تا سال 2030 به 200 میلیارد دلار خواهد رسید.

همچنین طبق داده های Verified Market Research؛ بازار توکن های NFT توسعه یافته و انتظار می رود بین سال های 2021 تا 2026 رشد فزاینده ای به میزان 147.24 میلیارد دلار داشته باشد و ادامه پذیرش توکن ‌های غیرقابل تعویض در صنایع مختلف از جمله بازی‌ های ویدیویی، موسیقی، هنر و مجموعه ‌های دیجیتال می‌ تواند ارزش این مارکت را تا سال 2030 به 231 میلیارد دلار برساند.

تگ ها