صدور مقررات جدید پلتفرم های تامین مالی توسط بانک مرکزی بحرین

صدور مقررات جدید پلتفرم های تامین مالی توسط بانک مرکزی بحرین
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بانک مرکزی بحرین،CBB اعلام کرده است که مقررات جدید، اپراتورهای پلتفرم های تامین مالی جمعی را ملزم می کند تا از نحوه ارائه محصولاتشان برای مشتریان مطمئن شوند، شرکت ها ملزم خواهند بود تا مقررات جدید را با قوانین اولیه صادر شده در 2017 جایگزین نمایند.

بانک مرکزی بحرین CBB مسئول تنظیم و نظارت بر کل بخش مالی بحرین است. قبل از ایجاد CBB در سپتامبر 2006، آژانس پولی بحرین، BMA به عنوان تنها مرجع نظارتی برای بخش مالی بحرین عمل می کرده است. هدف اولیه بانک ‌های مرکزی در راستای کنترل تورم و تامین ثبات ارزهای ملی است که بانک مرکزی بحرین نیز از این قاعده مستثنی نیست.

تفکیک پول مشتری از اپراتورهای پلتفرم

بانک مرکزی بحرین،CBB در بیانیه ای اعلام کرد که دستورالعمل های جدیدی را صادر کرده که به قوانین صادر شده در 2017 اضافه خواهند شد در بیانیه بانک مرکزی آمده است که مقررات جدید شامل اصولی است که بر عملکرد پلتفرم های تامین مالی جمعی و همچنین قوانین پیشنهادی و افشاگری های ارائه شده توسط پلتفرم های تامین مالی جمعی تاثیرگذار خواهد بود.

مقررات جدید، تحت ماژول یا پودمان اپراتورهای پلتفرم تامین مالی جمعی (ماژول CFP) تحت پوشش قرار می گیرند، همچنین به تفکیک پول مشتری از اپراتورهای پلتفرم و سایر اقدامات برای اطمینان از عملکرد ایمن می پردازند. علاوه بر این، مقررات جدید اپراتورهای پلتفرم را مجبور می کنند از تناسب محصولات ارائه شده به مشتریان خرده فروشی اطمینان حاصل کنند.

بهبود خدمات بانک مرکزی بحرینCBB

شيرين السيد، مدير واحد سياست هاي نظارتيCBB، در اظهارات خود پس از اعلام اين خبر، از اقدام بانك مركزي بحرین براي بهبود ارائه خدمات مالي استقبال كرد. وی افزود: با توجه به افزایش تقاضا برای معرفی محصولات تامین مالی جدید برای ارائه به شرکت ‌های کوچک و متوسط و استارت ‌آپ‌ ها، بانک مرکزی بحرین،CBB  مایل است مقررات اپراتور پلتفرم های تامین مالی جمعی را مورد بازنگری قرار دهد تا با بهبود اقتصادی بخش مالی و ایجاد یک محیط مساعد برای اپراتورهای پلتفرم تامین مالی جمعی هماهنگ باشد.

به گفته السید مدير واحد سياست هاي نظارتيCBB، مقررات جدید به راحتی قابل درک می باشد و با حداقل تدابیر امنیتی همراه است تا اطمینان حاصل شود که پلتفرم های تامین مالی جمعی خطراتی برای بخش مالی ایجاد نمی کنند.

تامین مالی جمعی به عنوان یک مسیر تامین مالی جایگزین

یکی دیگر از مدیرانCBB، یاسمین الشرف، مدیر فین ‌تک و واحد نوآوری، اظهار داشت که نهاد سرمایه ‌گذاری از منابع مالی جایگزین برای استارت ‌آپ‌ ها استفاده می ‌کند. وی افزود: راه‌ حل ‌های فین ‌تک پتانسیل افزایش جریان سرمایه به اقتصاد متناسب با برنامه ‌های رشد و توسعه کارآفرینان را از طریق این منبع جدید تأمین مالی افزایش و در نتیجه به توسعه کسب‌ وکار شرکت ‌های نوپا کمک می‌ کنند.
در نهایت بانک مرکزی بحرین،CBB اظهار داشت که تامین مالی جمعی روشی نوآورانه برای تامین سرمایه شرکت ‌های کوچک و متوسط و استارت آپ های فعال می باشد.
 

تگ ها