صدور گواهینامه های مبتنی بر بلاک چین در دانشگاه آفریقای جنوبی

صدور گواهینامه های مبتنی بر بلاک چین در دانشگاه آفریقای جنوبی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

براساس اعلامیه یکی از دانشگاه های آفریقای جنوبی، از امسال گواهینامه های مبتنی بر بلاک چین را برای دانشجویان فارغ التحصیل از این موسسه آموزشی صادر خواهند کرد. هدف موسسان مدیران دانشگاه از ایجاد یک سیستم صدور گواهینامه مبتنی بر بلاک چین در راستای جلوگیری از تقلب و تولید اسناد جعلی و کپی خواهد بود.

این موسسه آموزشی آفریقای جنوبی، دانشگاه ژوهانسبورگ UJ، اعلام کرده است که از امسال گواهینامه های مبتنی بر بلاک هر مدرک صادر شده توسط دانشگاه دارای یک کد QR خواهند بود که برای تایید صحت آن استفاده خواهد شد.

براساس توضیحات گزارش رسانه  Mybroadband، دانشگاه سیستم صدور گواهینامه مبتنی بر بلاک چین را به عنوان بخشی از تلاش برای جلوگیری از تقلب و جعل گواهی ‌های صادر شده توسط UJ اتخاذ کرده و در نظر دارد این سیستم را به کل گواهی های ارائه شده توسط این موسسه تعمیم دهد.

تینوس ون زیل، مدیر ارشد مدیریت دانشگاهی، در این گزارش توضیحاتی در خصوص اولویت سیستم مبتنی بر بلاک چین نسبت به سیستم گواهی دیجیتال ارائه می دهد. به گفته ون زیل، فارغ التحصیلان دانشگاه از سیستم گواهی دیجیتال برای دسترسی دیجیتالی یا به اشتراک گذاری گواهی های خود در راستای جعل مدارک دانشگاهی استفاده می کرده اند.

تأیید گواهی ها توسط شخص ثالث

از سوی دیگر، استفاده از سیستم مبتنی بر بلاک چین به این معنی است که کارفرمایان آینده نگر و اشخاص ثالث هم اکنون می توانند گواهی فارغ التحصیلی را تأیید نمایند. ون زیل گفت: هم اکنون عموم مردم می توانند بدون نیاز به تماس با دانشگاه یا نیاز به مراجعه از طریق یک آژانس تأیید مدارک ارائه شده، با اسکن کد QR روی گواهینامه و بدون هیچ هزینه ای صحت مدارک اعطا شده برای فارغ التحصیلان UJ را تأیید نمایند.

براساس اظهارات یکی دیگر از کارمندان UJ بنام Kinta Burger، اجرای سیستم گواهی مبتنی بر بلاک چین از اعتبار دانشگاه و گواهی ‌هایی که صادر می‌کند محافظت خواهد کرد.

گواهی مبتنی بر بلاک چین

بلاک چین یک فن آوری غیرمتمرکز است و این به این معنی است که به یک بدنه کنترل کننده مرکزی متکی نیست و خود کاربران بدون هیچ واسطه دیگری عملکرد آن را کنترل می کنند. بلاک چین ضمن ارائه امنیت مطلوب، امکان ارائه مدارک دیجیتال برای دانشگاه ها و مراکز آموزشی را فراهم می کند.

گواهی بلاک چینی که در حال حاضر در بسیاری از زمینه ها و صنایع در حال گسترش است، در ابتدا با شکل کاملاً جدیدی از ارز بیت کوین به وجود آمده است. در سال 1991، محققین استوارت هابر و دبلیو اسکات استورنتا برای اولین بار به مفهوم سیستم بلاک چین برای جلوگیری از جعل اسناد اشاره کرده اند.

بلاک چین در جریان بحران مالی سال 2008 توسعه یافت و در سال 2009 به لطف تلاش‌های توسعه ‌دهندگانی همچون ساتوشی ناکاموتو گسترش یافت. بیت کوین اولین ارز دیجیتال جهانی جرقه انقلاب بلاک چین را زد. با توجه به قدرت صدور گواهینامه بلاک چین، اکنون می توان ارزهای دیجیتالی را صادر کرد که 100 درصد تایید شده و ضد جعل می باشند. برای مطالعه بیشتر می توانید. برای مطالعه بیشتر می توانید به مقاله بلاک چینچیست مراجعه کنید.

تگ ها