صرافی کوینکس قرار است پس از حمله اخیر، سپرده‌ها و برداشت‌ها را از سر بگیرد

صرافی کوینکس قرار است پس از حمله اخیر، سپرده‌ها و برداشت‌ها را از سر بگیرد
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

CoinEx، یک صرافی ارزهای دیجیتال، اعلام کرده است که قصد دارد خدمات سپرده و برداشت خود را از سر بگیرد. این پلتفرم کریپتو پس از اینکه یک هفته پیش تقریباً 70 میلیون دلار ارزهای رمزنگاری شده از کیف پول گرم آن تخلیه شد، مجبور به تعطیلی شد. روز شنبه، 16 سپتامبر، تیم CoinEx به‌روزرسانی‌ای را در مورد تحقیقات خود ارائه کرد که نشان داد 18 دارایی رمزنگاری مختلف از جمله BTC، ETH، XRP و BCH از صرافی به سرقت رفته‌اند. با این حال، صرافی تاکید کرد که دارایی های موجود در کیف پول سرد آن تحت تاثیر حمله 12 سپتامبر قرار نگرفته است. علاوه بر این، CoinEx فاش کرد که با شرکت‌های امنیتی مختلف بلاک چین برای ردیابی آدرس‌های هکرها و بازیابی دارایی‌های دزدیده شده کار می‌کند. جالب اینجاست که بسیاری از سازمان های امنیتی و بازرسان زنجیره ای این حمله را به گروه هکرهای کره شمالی Lazarus Group مرتبط می دانند.

CoinEx اجازه سپرده گذاری و برداشت این ارزهای دیجیتال را می دهد:

در آخرین به روز رسانی منتشر شده در 20 سپتامبر، CoinEx برنامه های خود را برای از سرگیری خدمات سپرده و برداشت برای دارایی های رمزنگاری خاص در روز پنجشنبه، 21 سپتامبر فاش کرد. کاربران می توانند با حدود ده ارز دیجیتال از جمله بیت کوین (BTC)، اتر (ETH) تعامل داشته باشند. ، USDT (در شبکه های ERC20 و TRC20)، USDC (در شبکه ERC20)، Tron (TRX)، بایننس کوین (BNB) و غیره. طبق اعلامیه، کوین اکس پس از اجرای یک سیستم کیف پول جدید، فعالیت خود را از سر خواهد گرفت. در طی این فرآیند، آدرس‌های سپرده برای توکن‌های خاص ارتقاء می‌یابد و آدرس‌های جدید برای همه کاربران ایجاد می‌شود. با این حال، CoinEx به کاربران هشدار داد که به هیچ‌یک از آدرس‌های کیف پول قدیمی استفاده نکنند، زیرا این امر می‌تواند منجر به از دست رفتن دائمی دارایی‌های منتقل شده شود. صرافی کریپتو اضافه کرد: لطفاً قبل از واریز مطمئن شوید که از آدرس جدید استفاده می کنید. پس از پرداختن به این موضوع، کوین اکس به کاربران اطمینان داد که به تدریج سپرده گذاری و برداشت برای سایر ارزهای دیجیتال را از سر خواهد گرفت. صرافی کریپتو همچنین از مشتریان خواست که صبر و حوصله داشته باشند، زیرا ممکن است در چند روز آینده برداشت های معلق زیادی وجود داشته باشد. بنابراین، پردازش تمام درخواست‌های برداشت برای دارایی‌های موجود ممکن است بیشتر از حد معمول طول بکشد.

آیا کاربران قادر به برداشت 100٪ وجوه خواهند بود؟

CoinEx معتقد است که دارایی های کاربران در این سوء استفاده از بین نمی رود. در به‌روزرسانی ۱۶ سپتامبر، این شرکت گفت که بنیاد امنیت دارایی‌های کاربری آن خسارات مالی ناشی از این حادثه را پوشش می‌دهد. علاوه بر این، Haipo Yang، مدیر عامل CoinEx، دو روز پس از حمله در X (توئیتر سابق) پستی منتشر کرد و به کاربران آسیب‌دیده در مورد غرامت 100% اطمینان داد. "دارایی های شما با CoinEx امن باقی می ماند. یانگ افزود: این تعهد ما به همه شماست.CoinEx  مدعی است که همیشه یک سیاست ذخیره 100% را برای اطمینان از حفاظت از دارایی کاربر در مواجهه با تهدیدات امنیتی اجرا کرده است. و صرافی کریپتو قول داد زیرساخت امنیتی خود را بهبود بخشد و در سیستم های ریسکی خود سرمایه گذاری بیشتری کند.
 

تگ ها