صندوق های رمزنگاری یا بیت کوین کدام عملکرد بهتری دارد؟

صندوق های رمزنگاری یا بیت کوین کدام عملکرد بهتری دارد؟
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

یک گزارش جدید نشان می‌دهد که سرمایه‌گذارانی که بیت‌کوین را در اختیار داشتند، در نیمه اول سال ۲۰۲۳ عملکرد بهتری نسبت به اکثر صندوق‌های ارزهای دیجیتال داشتند. این به این دلیل است که بین ژانویه تا ژوئن، بیت‌کوین بیش از ۸۰ درصد از ارزش خود را افزایش داد. از سوی دیگر، صندوق های رمزنگاری به طور متوسط تنها حدود 15.2 درصد سود داشتند.

عملکرد صندوق رمزنگاری در نیمه اول 2023:

بر اساس گزارشی که اخیراً منتشر شده از سوی مشاور سرمایه گذاری 21e6 Capital AG مستقر در سوئیس، معامله گران بیت کوین در نیمه اول سال جاری 68.8 درصد از اکثر صندوق های ارز دیجیتال بهتر عمل کردند. این تعجب آور نیست، زیرا بیت کوین یکی از دارایی های رمزنگاری با بهترین عملکرد در نیمه اول سال 2023 بود که شاهد دستاوردهای چشمگیری بود. قیمت بیت کوین امسال را با حدود 15500 دلار آغاز کرد و در ماه جولای به بیش از 31400 دلار رسید. بیت کوین خیلی بهتر از صندوق های ارز دیجیتال عمل کرده است، زیرا صندوق‌های تامینی کریپتو غالباً وابسته به عملکرد بیت کوین است. که صنعت کریپتو و بیت کوین هم سال 2022 عملکرد جالب نداشته است، زیرا بازار شاهد عدم قطعیت های نظارتی و سقوط FTX و Terra بود. به نظر می‌رسد که این امر باعث شده است که صندوق‌های سرمایه‌گذاری رمزارز رویکرد ایمن‌تری را در پیش بگیرند و موقعیت‌های نقدی بزرگ‌تر به این موضوع اختصاص دهند. وقتی وضعیت بازار کریپتو بهتر است معمولا بیت کوین عملکرد چشمگیری ندارد مگر اینکه دارایی های صندوق به طور قابل توجهی بهتر از بیت کوین عمل کند. در این گزارش همچنین اشاره شد که وجوه ارز دیجیتال جهت دار عموماً از صندوق های رمزنگاری غیر جهت دار بهتر عمل می کنند. وجوه غیر جهت دار، مانند آربیتراژ، وام دهی و سهامداری، به جهت گیری بازار بستگی ندارند.

چشم انداز نیمه دوم سال 2023: سود بیشتری برای بیت کوین در پیش است؟

آخرین گزارش 21e6 Capital نشان دهنده احساسات عمومی بازار ارزهای دیجیتال است. صندوق‌های رمزنگاری نیمه اول سال 2023 وضعیت سختی داشتند و بسیاری از آنها در اوایل امسال بسته شدند. حدود 13 درصد از صندوق‌های تامینی کریپتو در سال جاری بسته شدند، زیرا تعداد کمی از آنها برای ارائه ارزش پیشنهادی مطلوب به سرمایه‌گذاران بالقوه تلاش کرده‌اند. به نظر می رسد قیمت بیت کوین در حال تلاش برای شکستن مقاومت فیمتی 30000 دلار است، اما چشم انداز بیت کوین در نیمه دوم سال 2023 همچنان مثبت به نظر می رسد. در صورت تایید این موضوع، انتظار می‌رود که قیمت بیت‌کوین در ماه‌های آینده افزایش بیشتری پیدا کند زیرا شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ شروع به ارائه ETF بیت‌کوین به شکل spot می‌کنند. این هجوم سرمایه می تواند جرقه بازار صعودی جدیدی را برای همه ارزهای دیجیتال ایجاد کند و منجر به سود بیشتر برای دارندگان بیت کوین شود. این حجم جدید می تواند یک بار دیگر نوید دهنده افزایش قیمت بیت کوین به بالای 30000 دلار باشد. در زمان نوشتن این مقاله، بیت کوین با قیمت 29043 دلار معامله می شود.