ضبط 46 میلیون دلار از صرافی ارز دیجیتال Vauld در تحقیقات پولشویی هند

ضبط 46 میلیون دلار از صرافی ارز دیجیتال Vauld در تحقیقات پولشویی هند
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

آژانس مبارزه با پولشویی هند، 46.4 میلیون دلار از صرافی ارز دیجیتال هندی Vauld به دلیل تسهیل درآمدهای مجرمانه شرکت ‌های وام ‌دهی متخلف مسدود کرده است. این آژانس روز جمعه 12 آگوست اعلام کرد که حساب های شرکت های زیرمجموعه Yellow Tune Technologies، نهاد متهم به پولشویی در بنگلور را بررسی و دستور مسدود کردن حساب های بانکی و دارایی های دیجیتال صرافی را صادر کرده است.

به گفته اداره اجرایی هند، براساس تحقیقات انجام شده شرکت فن آوری Flipvolt، نهاد ثبت شده Vauld هند در سنگاپور، تقریباً 3.7 میلیارد روپیه هند توسط 23 نهاد به کیف پول INR شرکت Yellow Tune Technologies واریز شده است.

دلایل اصلی کلاهبرداری و پولشویی

براساس اظهارات آژانس؛ صرافی هندی Vauld با وجود هنجارهای شناسایی هویت مشتری، KYC بسیار ضعیف، بدون مکانیسم EDD، عدم بررسی منبع وجوه سپرده گذاران و عدم ارائه مکانیسم مشخص برای افزایش STR دلیل اصلی ناهنجاری های کنونی و پولشویی بوده است، عواملی که باعث شده شرکت های متهم به پولشویی بدون نیاز به یک فیلتر قوی شناسایی کلاهبرداری اقدام به کلاهبرداری و پولشویی در قالب دارایی های دیجیتال بکنند.

طبق اظهارات اداره اجرایی هند ED، صرافی ارز دیجیتال Vauld هند تاکنون نتوانسه است لیست کاملی از تراکنش ‌های دیجیتال انجام شده توسط Yellow Tune و جزئیات KYC کیف پول ‌ها را به آژانس ارائه نماید.

به دلیل هنجارهای ضعیف KYC، کنترل سست نظارتی مبنی بر اجازه انتقال به کیف پول های خارجی بدون درخواست دلیل، عدم ثبت تراکنش ها در بلاک چین برای صرفه جویی در هزینه ها و غیره، شرکت فن آوری Flipvolt اکنون قادر به ارائه جزئیات حساب برای دارایی های دیجیتال گم شده نیست.

همچنین این شرکت هیچ تلاش صادقانه ‌ای برای ردیابی این دارایی ‌های دیجیتال انجام نداده و احتمالا علاوه بر پولشویی متهم به تامین مالی تروریسم بدلیل نقض قوانین AML خواهد شد. همچنین شرکت Yellow Tune در شستشویدرآمدهای حاصل از جرم به ارزش 370 کرور روپیه با استفاده از مسیر دیجیتال کمک کرده است.

براساس اظهارات اداره اجرایی هند، این آژانس دارایی ‌های صرافی ارز دیجیتال Vauld هند را تا زمان ارائه جزئیات کامل حساب های خود مسدود کرده است.

اقدامات اخیر صرافی ارز دیجیتال Vauld

همچنین به گزارش سایت خبری The Block، طبق اسناد حقوقی بدست آمده؛ صرافی Vauld ماه گذشته امکان برداشت، تجارت و سپرده گذاری در پلتفرم همنام خود را برای کاربران این صرافی معلق کرده و اعلام ورشکستگی نموده است. طبق گزارش این صرافی هم اکنون 363 میلیون دلار به طلبکاران بدهکار می باشد. این استارت آپ هندی، شرکت سرمایه گذاری کوین بیس، Pantera Capital و شرکت سرمایه گذاری Valar تحت حمایت پیتر تیل را از جمله حامیان خود می داند.
 

تگ ها