ضبط 500 هزار دلار ارز دیجیتال از هکرهای کره شمالی توسط FBI ایالات متحده

ضبط 500 هزار دلار ارز دیجیتال از هکرهای کره شمالی توسط FBI ایالات متحده
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

وزارت دادگستری ایالات متحده، DOJ با همکاری FBI ایالات متحده 500 هزار دلار باج و ارز دیجیتال از یک گروه هکر تحت حمایت کره شمالی ضبط کرده است. طبق اظهارات لیزا موناکو، معاون دادستان کل، وجوه ضبط شده به قربانیان حملات سایبری بازگردانده خواهد شد.

براساس اظهارات این وزارتخانه، با ردیابی شکایتی که در منطقه کانزاس تنظیم شده هکرها را شناسایی کرده است، طبق شکایت تنظیم شده ارز دیجیتال به عنوان باج در ازای بازگرداندن اطلاعات شخصی قربانیان به هکرهای کره شمالی پرداخت شده و در نهایت ارز دیجیتال دریافت شده برای پولشویی مورد استفاده قرار گرفته است. به گفته وزارت دادگستری ایالات متحده، وجوه ضبط شده شامل باج های پرداخت شده توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در کانزاس و کلرادو بوده است.

معاون دادستان کل لیزا موناکو در کنفرانس بین ‌المللی امنیت سایبری 2022 اظهار داشت که به لطف گزارش سریع و همکاری قربانیان، دادستان های وزارت دادگستری و FBIفعالیت های یک گروه هکری تحت حمایت دولت کره شمالی بنام "Maui"را شناسایی و محتویات سرقت شده معادل 500 هزار دلار را از آنها ضبط کرده است.

همکاری شرکت های پولشویی چینی با هکرهای کره شمالی

طبق توضیحات دادستان موناکو، سال گذشته هکرهای کره شمالی سرورهای یک مرکز پزشکی در کانزاس را هک و درخواست باج نمودند که باج درخواستی توسط بیمارستان پرداخت شد، بدین ترتیب بازرسان وزارت دادگستری و FBI، هکر ها را از طریق بلاک چین ردیابی و به شرکت های پولشویی مستقر در چین رسیدند. طبق اظهارات FBI؛ این شرکت ها به طور منظم به کره ‌شمالی ‌ها در نقد پرداخت ‌های باج به ارز فیات کمک می کنند.

تحلیل بیشتر بلاک چین توسط دادستان های وزارت دادگستری و  FBIنشان داد که حساب‌ های شناسایی شده حاوی پرداخت ‌های باج دیگری بوده اند که به یک ارائه ‌دهنده پزشکی دیگر در کلرادو و قربانیان احتمالی خارج از کشور مربوط بوده است. براساس اظهارات دادستان موناکو؛ این هکرها در می 2022 شناسایی و تحت نظر FBI بوده اند. وزارت دادگستری با علنی کردن این اقدامات در نظر دارد تا وجوه دزدیده شده را به قربانیان برگرداند.

در اکتبر سال گذشته معاون دادستان کل وزارت دادگستری ایالات متحده، لیزا موناکو از ایجاد یک تیم بازرسی مبادلات ارزهای دیجیتال ،NCET خبر داده است. براساس توضیحات وزارت دادگستری ایالات متحده، هدف از ایجاد این تیم بازرسی مقابله با تحقیقات پیچیده، شناسایی و تعقیب سوء استفاده های احتمالی از ارزهای دیجیتال بوده است. تیم بازرسی وزارت دادگستری ایالات متحده همچنین به ردیابی و بازیابی دارایی های از دست رفته در اثر کلاهبرداری و اخاذی کمک خواهد کرد.
 

تگ ها