ضرورت ارائه مجوز برای اپراتورهای خارجی، قانون جدید دیجیتال سنگاپور

ضرورت ارائه مجوز برای اپراتورهای خارجی، قانون جدید دیجیتال سنگاپور
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

به گزارش بلومبرگ، پارلمان سنگاپور روز سه ‌شنبه برابر با 5 آوریل قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن کسب‌ وکارهای ارزهای دیجیتال مستقر در سنگاپور که فقط در خارج از کشور تجارت می‌کنند، باید مجوز بگیرند.

در حال حاضر، نهادهای ارزهای دیجیتال سنگاپور برای مبارزه با پولشویی و مقابله با تأمین مالی تروریسم تحت نظارت نیستند، تصویب این قانون در روز سه شنبه به این معنی است که چنین شرکت هایی باید اقدامات ضد پولشویی و ضد تروریسم را انجام دهند، که قبلاً برای آنها تنظیم نشده بود.

دولت سنگاپور در حال حاضر دستورالعمل ‌هایی برای محدود کردن تبلیغات ارزهای دیجیتال در فضاهای عمومی و رسانه ‌ها صادر کرده است. قانون جدید بخشی از لایحه خدمات مالی و بازار است.

این لایحه شامل اعمال حداکثر جریمه بالاتر از یک میلیون دلار سنگاپور یعنی برابر با 737.050 دلار آمریکا برای مؤسسات مالی در صورت سابقه حملات سایبری یا مختل شدن خدمات آنها خواهد بود. براساس اختیارات این لایحه، مقامات پولی سنگاپور مجازند تا افراد غیر مرتبط از انجام نقش ها، فعالیت ها و وظایف کلیدی در صنعت مالی را منع کنند.

استفاده از ارزهای دیجیتال در بین مردم سنگاپور از سال 2021

براساس داده های منتشر شده توسط بخش تحقیقات Statistaدر ماه گذشته، ارزیابی میزان تمایل به استفاده از ارز دیجیتال در سنگاپور از 2021 تاکنون انجام شده است، که براساس آن 35 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که ممکن است در آینده از ارزهای دیجیتال استفاده کنند، در حالی که 34 درصد بیان کردند.

زمانیکه ارزهای دیجیتال به آسانی در دسترس قرار گیرند از آنها استفاده خواهند کرد. در همین حال، شش درصد گفته اند که قبلا از این ارزها استفاده کرده اند و 25 درصد اعلام کردند که از ارزهای دیجیتال استفاده نخواهند کرد.

ارز دیجیتال بانک مرکزی CBDC سنگاپور

CBDC خرده فروشی یکی از گزینه های پول و پرداخت سنگاپور است که جامعه بانک مرکزی از ژانویه 2022 در حال بررسی آن می باشد. براساس قوانین ارز دیجیتال بانک مرکزی، مؤسسات مالی می توانند از CBDCهای صادر شده توسط بانک های مرکزی شرکت کننده برای انجام معاملات مستقیم با یکدیگر در یک پلت فرم مشترک همکاری کنند که هدف آن کاهش اتکا به واسطه ها و به تبع آن هزینه ها و زمان صرف شده برای پردازش تراکنش های فرامرزی است.

چالش جهانی CBDC که توسط بانک مرکزی سنگاپور، با مشارکت صندوق بین المللی پول، بانک جهانی، بانک توسعه آسیایی ، صندوق توسعه سرمایه سازمان ملل متحد و انجمن سیاست جهانی بهبود رفاه اقتصادی و اجتماعی در نوامبر 2021 برگزار و باعث بهبود مقررات و تنظیم قوانین خرده فروشی سنگاپور شد. لازم بذکر است سنگاپور قبلا CBDC عمده فروشی خود را راه اندازی کرده است.

آکادمی ارز دیجیتال ارزسنج جامع ترین و تخصصی ترین مرجع در حوزه آموزش ارز دیجیتال و بلاک چین و کسب در آمد از آن، برگزار کننده دوره های آموزشی حضوری در ارومیه و همچنین ارائه سیگنال ارز دیجیتال در همیار تریدر ارز سنج می باشد.
 

تگ ها