طرح بیت کوین سنگال

طرح بیت کوین سنگال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

جامعه بیت کوین سنگال در حال رشد و شکوفایی است. یک صرافی محلی بیت کوین، سمینارهای بیت کوین به زبان محلی و لیست قابل توجه از سرمایه گذارانی که بیت کوین را در سال 2022 می پذیرند، در حال ازدیاد است.

نورو یکی از صاحبان بیت کوین 29 ساله است که امیدوار است در رشد بیتکوین محلی نقش اساسی داشته باشد. او که یک تحلیلگر مالی سابق برای یک بانک فرانسوی بود که توانست بیت کوین سنگال را در اواخر سال 2021 تأسیس کند.

نورو پس از یک دوره هشت ساله در فرانسه، که طی آن مدرک کارشناسی ارشد، مدارک تحصیلی کد زنجیره ای بیت کوین و درک عمیق از بازارهای مالی را به لطف کار در امور مالی سرمایه گذاری دریافت کرده اکنون به تجارت بکر بیت کوین در سنگال گرایش پیدا کرده است.

نورو هنگامی که به سنگال بازگشت، فهمید که کوین مپ (وب سایتی که فروشندگان و سرمایه گذاران بیت کوین را در سراسر جهان نشان می دهد) هیچ مکان قابل دسترسی در سنگال ندارد. این در حالی است که اکنون خواننده و اینفلوئنسر سنگالیAkon  قصد دارد یک Akon City به سبک دیجیتال در سنگال راه اندازی کند.

این جوان 29 ساله که علاقه زیادی به بیت کوین داشت و با آگاهی از ایده "بیت کوین ساحل" در السالوادور که در نهایت منجر به قانونی شدن بیت کوین در آن کشور شد، الهام گرفت تا چیزی مشابه آنرا در زادگاهش شروع کند.

وضعیت فعلی سرمایه گذارن بیت کوین در داکار به گزارش کوین مپ

نورو قصد دارد 20 رستوران را تا ژوئیه 2022 با سیستم ارز دیجیتال راه اندازی کند، درست قبل از اینکه برنامه نویسی اولین صرافی اختصاصی بیت کوین سنگال را به پایان برساند. این صرافی با Binance ، Paxful رقابت خواهد کرد.

نورو به کوین تلگراف گفت که تبادل او تا حد امکان غیرمتمرکز خواهد بود اگرچه رقابت ممکن است بسیار سخت باشد. وی افزود: تقاضا برای بیت کوین در سنگال آنقدر زیاد است که مهم نیست چند مبادله انجام می دهید. طبق گفته نورو نرخ باسوادی بسیار پایین است، که یکی از بزرگترین موانع پذیرش بیت کوین نیز می باشد.

همچنین، در حالی که زبان ملی و رسمی فرانسوی ست، اکثر مردم سنگال به زبان محلی وولوف صحبت می کنند و منابع آموزشی کمی درمورد بیت کوین به زبان وولوف وجود دارد. اخیرا نورو یک کانال یوتیوب بزبان وولوف راه اندازی کرده تا به هموطنان خود در مورد بیت کوین آموزش دهد.

برای فروشندگان، جست و جوی بیت کوین در Les Almadies آغاز شد، منطقه ای ثروتمند و مهاجر در داکار که  وجود مسافران خارجی در آنجا رایج است و نرخ باسوادی بالاست. بارهای ساحلی، رستوران‌ ها و آرایشگاه ‌ها با سیستم BitPay یا پایانه‌های لایتنینگ بروز شده اند.

برای مثال در یک رستوران اولین پرداخت را با بیت کوین در 24 فوریه 2022 با راه اندازی یک سرور BTCPay پذیرفت.

اقداماتی در جهت افزایش آگاهی در سنگال

وجود نوسانات در قیمت بیت کوین و آموزش همچنان مانع از تلاشهای نورو ست. به همین دلیل است که او به سرمایه گذاران توصیه می کند که 10 درصد سرمایه را برای پرداخت های بیت کوین در نظر بگیرند.

همچنین وی قبل از معرفی راه حل لایه 2 بیت کوین، لایتنینگ، زمان قابل توجهی را صرف معاشرت با خرده فروشانی می کند که بیت کوین را بررسی می کنند.

با توجه به آموزش، تلاش برای تجهیز رانندگان تاکسی یا فروشندگان خیابانی به کدهای QR و سرورهای پرداخت بیت کوین از نظر زمانی کارآمد نیست.

اما برای افراد خوداشتغال، گفتگو و معرفی کانال یوتیوب شروع مفیدی برای آموزش آنهاست. نورو همچنین صاحبان رستوران، سرمایه گذاران، مدارس موج سواری و عوامل موثر اقتصاد را هدف آموزش مستقیم قرار داده است که این یک گام کوچک اما حیاتی به سوی شناخت بیشتر بیت کوین و رونق اقتصادی در کشور سنگال می باشد.
 

تگ ها