عدم رضایت جامعه رمزارز در توییتر از نام و لوگوی CBDC جامائیکا

عدم رضایت جامعه رمزارز در توییتر از نام و لوگوی CBDC جامائیکا
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بانک جامائیکا نام ارز دیجیتال بانک مرکزی آینده خود (CBDC) را فاش کرد، اما با واکنش شدید جامعه ارز دیجیتال محلی مواجه شد. بانک مرکزی جامائیکا در توییتر اعلام کرد که نام "Jam-Dex" را به همراه شعار و لوگو برای CBDC آینده خود که برای اواخر سال 2022 برنامه ریزی شده است، انتخاب کرده است.

با این حال که توسعه و راه اندازی این پروژه امیدوارکننده است اما نام آن می تواند به راحتی با نام صرافی غیرمتمرکز(DEX) اشتباه گرفته شود. گفته می شود نام برگزیده Jam-Dex از صرافی دیجیتال جامائیکا با شعار "بدون پول نقد، بدون مشکل" گرفته شده است.

بانک مرکزی در این مسابقه طراحی نام و لوگو به عنوان برنده انتخاب شد. در حالی که برنده 600000 J$ (3800 دلار) را به خانه برد، جامعه تا حدودی از نتیجه ناراضی مانده است.

واکنش کاربران توییتر به این طرح

کاربران توییتر به این نامگذاری واکنش نشان دادند و بسیاری خواستار پاسخگویی دولت بودند. یکی از سوالهای پرتکرار این بود که آیا CBDC یا DEX است؟

در دنیای ارزهای دیجیتال، «DEX» معمولاً به یک صرافی غیرمتمرکز اشاره دارد. صرافی غیرمتمرکز به صرافی اطلاق می شود که در آن هیچ مرجع متمرکزی وجود ندارد، بلکه شبکه ای از گره های همتا به همتا وجود دارد.

این گره ها به کاربران این امکان را می دهند که مستقیماً بدون هیچ واسطه ای با یکدیگر تجارت کنند. در این مدل، کنترل وجوه شما در دست شماست و شما مستقیماً با شخص دیگری معامله می کنید.

جامعه رمزنگاری محلی مشتاق دیدن طرح های رد شده بودند، برخی دیگر از رقبا نیز از نتیجه نهایی راضی نبودند. کاربر دیگری استدلال کرد که قضات استانداردهای منسوخ داشتند وی گفت: در واقع مشکل اصلی استانداردهای قدیمی داوران است، که باعث دلسردی طراحان داخلی که استانداردهای بین المللی بیشتری را برای طرح های خود اعمال می کنند، است.

همچنین نگران این بودند که این پروژه به دلیل لوگوی آن جدی گرفته نشود به گفته وی مثل اینست که می‌خواهید در پیشرفته ترین حالت پولی ممکن پیش بروید، اما لوگوی شما توسط یک ذهن 5 ساله طراحی شده است.

همانطور که توسط کوین تلگراف گزارش شده است، جامائیکا برنامه های خود را برای راه اندازی یک CBDC در سال 2020 به عنوان جایگزینی برای ارزهای دیجیتال فاش کرده و جامائیکا را به یکی از کشورهای توسعه دهنده در حوزه کارائیب تبدیل کرده است.

بانک مرکزی کشور جامائیکا CBDCها و سایر ارزهای دیجیتال را متمایز کرد و بیان کرد که ارزهای دیجیتال به طور کامل الزامات پول را برآورده نمی کنند و همیشه توسط یک مرجع اصلی پشتیبانی نمی شوند.

کشورهای پیشرو در CBDC

نیجریه یکی از اولین کشورهای جهان بود که CBDC را راه اندازی کرد که برای همه باز است. ایالات متحده در حال حاضر در حال ارزیابی چشم انداز دلار دیجیتال است. از سوی دیگر، السالوادور رویکرد متفاوتی در پیش گرفته است. کشور آمریکای مرکزی به جای توسعه ارز دیجیتال خود، بیت کوین را به طور کامل پذیرفته است.

تگ ها