غربالگری کیف پول های دیجیتال کاربران روسی

غربالگری کیف پول های دیجیتال کاربران روسی
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

آژانس تجزیه و تحلیل بلاک چین، Chainalysis، دو ابزار غربالگری را معرفی کرده است که به معامله گران ارزهای دیجیتال اجازه می دهد تا از مطابقت کیف پول انتخابی خود با تحریم های بین المللی مطلع شوند.

این دو ابزار شامل یک اوراکل زنجیره‌ای در دسترس و یک API که پیش ‌بینی می ‌شود در ماه آینده راه‌ اندازی شود، می باشد که بدون هزینه عرضه خواهند شد.

براساس Chainalysis ، تقریبا تمام کشورها در سرتاسر جهان در پاسخ حمله روسیه به اوکراین، تحریم‌ های مالی بسیاری را اعمال کرده اند.

با توجه به شفافیت بلاک ‌چین ‌ها، فرار سیستماتیک از تحریم ‌ها برای مقامات روسیه توسط ارزهای دیجیتال و بدون اینکه  شناسایی شوند دشوار خواهد بود. با این حال، برخی از کاربران تحریم شده روسیه ممکن است سعی کنند از ارز دیجیتال به عنوان روشی برای فرار از تحریم ‌ها استفاده کنند.

در اواخر ماه مارس آژانس Chainalysis قصد دارد یک API رایگان راه ‌اندازی کند که به مشتریان ارزهای دیجیتال اجازه می‌ دهد تا آدرس ‌های تحت تحریم‌ های همه زنجیره ‌ها را مشخص و از تعامل با آنها جلوگیری کنند.

اقدامات روسیه در روند تحریم جهانی

ایالات متحده در سال 2014 پس از تهاجم روسیه، تحریم های بسیاری علیه روسیه ایجاد کرد که اقتصاددانان تخمین زدند که تحریم های اعمال شده توسط کشورهای غربی بیش 50 میلیارد دلار در 2014 برای روسیه ضرر وارد کرده است.

از آن زمان، بازار جهانی ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌ های دیجیتالی افزایش یافته است. این خبر بدی برای مجریان تحریم ها و خبر خوبی برای روسیه است. روسیه می‌تواند از ارز دیجیتال برای کاهش تحریم ‌های آمریکا و اروپا استفاده کند. شرکت ‌های روسی ابزارهای ارزهای دیجیتال زیادی برای دور زدن تحریم ‌ها، از جمله روبل دیجیتال و باج ‌افزار، در اختیار دارند.

روز سه ‌شنبه، دولت بایدن تحریم ‌های جدیدی علیه روسیه به دلیل درگیری در اوکراین وضع کرد که هدف آن جلوگیری از دسترسی این کشور به سرمایه ‌های خارجی است. به گفته کارشناسان، اما نهادهای روسی در حال آماده شدن برای کاهش اثرات تحریم با بستن قرارداد با متحدان روسیه در سراسر جهان هستند که بدین ترتیب احتمال دور زدن تحریم ها وجود خواهد داشت.

تگ ها