غول مالی ژاپنی Nomura در حال راه اندازی بخش دارایی دیجیتال

غول مالی ژاپنی Nomura در حال راه اندازی بخش دارایی دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

هلدینگ Nomura در اطلاعیه‌ای در اول مارس از برنامه‌ های اجرایی خود برای سازماندهی مجدد شرکت نوآوری آینده با یک شرکت دیجیتال تازه تاسیس خبر داد و اعلام کرد اجرای برنامه های مشترک از اول آوریل قابل اجرا خواهد بود.

این اعلامیه اذعان داشت که دارایی ‌های دیجیتال مانند ارزهای دیجیتال، اوراق بهادار و توکن‌ های غیرقابل تعویض (NFT) به عنوان یک طبقه دارایی جدید در حال افزایش هستند.

Nomura به مشتریان فردی، نهادی و دولتی در سرتاسر جهان خدمات مالی، بانکداری، سرمایه گذاری، ارائه می دهد. این شرکت تا دسامبر 2021، 74 تریلیون ین یا حدود 640 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت داشته است.

استقبال از فناوری دارایی دیجیتال

این شرکت مستقر در اوزاکا در سال 1925 تاسیس شده است و اکثر عملیات آسیایی Lehman Brothers را به همراه سهام های اروپایی و واحدهای بانکداری سرمایه گذاری خود در اکتبر 2008 به دست آورده است.

ایجاد سازمان جدید، شرکت دیجیتال Nomura را قادر می‌سازد تا همکاری را در تمام حوزه ‌های مالی دیجیتال که شامل دارایی ‌های دیجیتال می‌شود، تقویت کنند.

کنتارو اوکودا، رئیس و مدیر عامل گروه Nomura، اظهار داشت: فناوری دیجیتال بخش مهمی از انگیزه استراتژیک شرکت برای گسترش عملیات خود در بازارهای خصوصی است. شرکت دیجیتال جدید همکاری عمیق ‌تری بین ذینفعان داخلی و خارجی خواهد داشت، جذب فن آوری ‌های دیجیتالی را تسریع و خدمات مشتری را بهبود خواهد داد.

این اطلاعیه اضافه کرد که این شرکت قصد دارد از تلفیقی از نوآوری های ناشی از فن آوری دفتر کل توزیع شده با مالی سنتی استفاده و تجارت بازارهای خصوصی خود را توسعه دهد، همچنین خدمات خود را در حوزه های متمرکز گسترش دهد.

علاوه بر آن دارایی ‌های رمزارز خاصی در این بیانیه ذکر نشده است و امکان اجازه به مشتریان در داد و ستد نیز در بیانیه فوق الذکر وجود ندارد. در 8 فوریه، BeInCrypto گزارش داد که بزرگترین بانک ژاپن، میتسوبیشی UFJ، در حال برنامه ریزی برای انتشار یک استیبل کوین با پشتوانه ین است.

تقویت ESG(EARTH, SOCIAL, GOVERNMENT)

هلدینگNomuraهمچنین یک گروه بانکداری سرمایه گذاری جدید را برای تقویت ESG (محیط زیست، اجتماعی و حکومت) و فن آوری پایدار تشکیل داده است.

در 3 مارس، گزارش شد که گروه جهانی صنایع و زیرساخت ‌های گرین ‌تک(GII) با ترکیب بخش گرین‌ تک Nomura ایالات متحده با تیم ‌های انرژی، زیرساخت ‌ها و صنایع جهانی Nomura در حال تشکیل می باشد.

این گروه جدید شامل 150 بانکدار در زمینه انرژی های تجدیدپذیر، مواد پایدار، فن آوری کشاورزی، حمل و نقل پیشرفته، فن آوری اطلاعات انرژی، فن آوری آب، خدمات و فن آوری های زیست محیطی و زیرساخت های دیجیتال خواهد بود.

تگ ها