فاکتورهایی که ممکن است منجربه افزایش قیمت بیت کوین شود:

فاکتورهایی که ممکن است منجربه افزایش قیمت بیت کوین شود:
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

در گزارشی که در 4 آگوست منتشر شد، محقق زنجیره ای ARK Invest، دیوید پوئل، عواملی را فاش کرد که می تواند منجر به افزایش مجدد بیت کوین شود. این گزارش تجزیه و تحلیل عمیقی ارائه می دهد و بین وضعیت فعلی بیت کوین و آنچه در آینده برای بزرگترین ارز دیجیتال بر اساس ارزش بازار در انتظار خواهد بود اطلاعات خوبی میدهد.

چند نکته مثبت برای بیت کوین:

Puell نشان می دهد که چگونه نوسانات 90 روزه بیت کوین شباهت هایی با سطوح 2017 دارد. بر اساس این گزارش، این نوسانات کم طولانی مدت معمولاً نشان دهنده «آرامش قبل از طوفان» است، با گمانه زنی Puell که احتمالاً به زودی یک حرکت قابل توجه قیمت اتفاق خواهد افتاد. با این حال، اینکه آیا این یک صعود یا نزول خواهد بود، نامشخص است. با این حال، دلیلی برای خوش بینی وجود دارد، زیرا کاهش نرخ هش در بلاک چین یک سیگنال خوش بینانه ارائه می دهد. این کاهش می‌تواند بیانگر شرایط فروش بیش از حد باشد که به موجب آن بیت‌کوین در حال حاضر کمتر از ارزش واقعی خود معامله می‌شود، و با توجه به اینکه مدت‌هاست با قیمتی کمتر از قیمت ارزش‌گذاری شده معامله می‌شود، می‌توانیم شاهد یک روند صعودی باشیم که نشان‌دهنده معکوس شدن قیمت است. علاوه بر این، با کاهش فشار فروش تعداد هولدرها افزایش یافته است. این گزارش بیان می‌کند که پویایی بازار در ژوئیه به زیر 60 درصد رسیده است که پایین‌ترین فشار فروش از سه ماهه چهارم سال 2020 است. نسبت سود/زیان صاحبان کوتاه‌مدت نیز با تغییر روند تاریخی منطبق است، که نشان می‌دهد احتمال وقوع شکست بیشتر است. در همین حال، افزایش مداوم نرخ فدرال رزرو به عنوان یک عامل کلان در بیت کوین و بازار کریپتو شناخته شده است. Puell معتقد است که اقدامات فدرال رزرو می تواند به طور قابل توجهی بر عملکرد بیت کوین و اقتصاد به طور کلی تأثیر بگذارد. کاهش بالقوه تورم CPI (شاخص محصول مصرف کننده) می تواند باعث افزایش جذابیت بیت کوین به عنوان یک دارایی غیر التهابی شود.

بایننس می تواند تاثیر دومینو بر بیت کوین داشته باشد:

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده شکایتی علیه بایننس به دلیل معامله اوراق بهادار ثبت نشده، و اتهامات دیگر، تنظیم کرد. این کشمکش حقوقی ادامه دار می تواند بر عملکرد بیت کوین و بازار کریپتو تاثیر بگذارد. بر اساس این گزارش، توکن BNB بایننس با ارائه نقدینگی قابل توجه برای سایر ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین، ثبات در بازار ارزهای دیجیتال را تضمین می کند. اگر احساسات به نفع SEC و DOJ متمایل شوند، ممکن است باعث یک "عملکرد بانکی" شود که منجر به سقوط قیمت BNB و ایجاد یک اثر دومینویی در بازار ارزهای دیجیتال مشود. در حالی که روندهای تاریخی نشان دهنده یک مسیر صعودی برای قیمت بیت کوین است، این توکن ممکن است توسط نیروهای اقتصاد کلان و نگرانی های نظارتی دچار سقوط شود. اعتقاد بر این است که شکستن سطح مقاومت بیت کوین در 29450 دلار می تواند چشم انداز آینده آن را شکل دهد. همانطور که بیت کوین همچنان شاهد یک مسیر نزولی است، این سطح مقاومت ممکن است کلید شکست پایدار یا تثبیت بیشتر باشد.