فروش 75 درصد از بیت کوین تسلای ایلان ماسک

فروش 75 درصد از بیت کوین تسلای ایلان ماسک
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

تسلا تقریباً 75 درصد از بیت کوین خود را به ارز فیات تبدیل کرده است. ارزش دارایی های دیجیتال این شرکت پس از فروش بیت کوین به 218 میلیون دلار رسیده است. طبق اظهارات ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، این شرکت مطمئنا در آینده ذخایر بیت کوین خود را افزایش خواهد داد.

شرکت خودروهای الکتریکی ایلان ماسک، تسلا، گزارش درآمد سه ماهه دوم خود را چهارشنبه 20 جولای منتشر کرده و اظهار داشته است که در پایان سه ماهه دوم، تقریباً 75 درصد از بیت کوین خود را به ارز فیات تبدیل کرده که در نتیجه این اقدام 936 میلیون دلار پول نقد به ترازنامه تسلا اضافه شده است.

براساس ترازنامه سه ماهه دوم تسلا؛ دارایی های دیجیتال خالص 218 میلیون دلار است که نسبت به سه ماهه اول سال 1.26 میلیارد دلار کاهش یافته است. به گفته شرکت تسلا، درآمد عملیاتی سه ماهه دوم شرکت تحت تأثیر کاهش ارزش بیت کوین قرار گرفته است.

تسلا و پذیرش دارایی های دیجیتال

تسلا در اوایل سال گذشته 1.5 میلیارد دلار بیت کوین خرید و از آن زمان بیت کوین دیگری خریداری نکرده است. این شرکت تاکنون تعداد بیت کوین های خود را اعلام نکرده است. تنها در جولای سال گذشته ایلان ماسک اظهار داشت که تسلا حدود 42 هزار بیت کوین در اختیار دارد.

تسلا همچنین بیت کوین را در اوایل سال گذشته بعنوان پرداخت پذیرفت، با این حال در می 2021 به دلیل نگرانی های زیست محیطی آنرا به حالت تعلیق درآورد. اکتبر سال گذشته نیز تسلا به کمیسیون بورس و اوراق بهادار،SEC گفت که احتمالا پذیرش بیت کوین را مجددا از سر خواهد گرفت، با این حال تاکنون اقدام به این کار نکرده است.

ایلان ماسک در گفتگو با تحلیلگران مارکت دیجیتال در روز چهارشنبه 20 جولای توضیحاتی در خصوص دلایل فروش خود ارائه داده است. طبق توضیحات وی؛ مهمترین دلایل فروش بیت کوین توسط شرکت تسلا عدم اطمینان از وضعیت قرنطینه کووید چین و به حداکثر رساندن سرمایه نقدی تسلا بوده است.

وی در ادامه افزود که تسلا مطمئناً آماده افزایش ذخایر بیت کوین خود در آینده است، بنابراین این اقدام نباید به عنوان حکمی درخصوص بیت کوین تلقی شود. تنها با توجه به قرنطینه های کووید در چین، تسلا نگران نقدینگی کلی شرکت بوده و تاکنون هیچ دوج کوینی نفروخته است.

تسلا هرگز دوج کوین را برای افزایش ترازنامه خود خریداری نکرده با این حال، تسلا از ژانویه 2022 شروع به پذیرش دوج کوین برای برخی از کالاهای خود کرده است.

ماسک در حال حاضر در یک نبرد حقوقی با شرکت توییتر است. او پس از پیشنهاد خرید 44 میلیارد دلاری توییتر ، در 8 جولای قرارداد خود را رسما با توییتر فسخ کرد. متعاقباً توییتر علیه ماسک شکایت کرد تا او را مجبور به انجام این معامله کند. جلسه بعدی دادگاه در ماه اکتبر تشکیل خواهد شد.