قانونگذاری 42 کشور در مورد بازار ارزهای دیجیتال

قانونگذاری 42 کشور در مورد بازار ارزهای دیجیتال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

طبق گزارش های منتشر شده، 42 کشور مختلف مقررات ارز دیجیتال مورد بحث یا تصویب قرار گرفته اند. اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، می دانید که هر کشوری قوانین مخصوص خودش را دارد و شما باید طبق قوانین این کشورها در بازار کریپتو فعالیت انجام دهید.
توجه داشته باشید، گزارش PwC نشان می دهد که بیش از 20 کشور در سال گذشته چارچوب های نظارتی جامع ارز دیجیتال را تصویب کرده اند. بیش از 40 کشور در سال جاری هدف خود را برای پیشبرد مقررات و قوانین مبتنی بر ارز دیجیتال در نظر گرفته اند که نشان می دهد پذیرش گسترده تر ارزهای دیجیتال در سطح جهانی ممکن است در حال انجام باشد. این بر اساس گزارشات جدیدی از شرکت خدمات حرفه ای PriceWaterhouseCoopers است.
شما برای درک درست این خبر، باید قوانین کشورها درباره ارزهای دیجیتال را مطالعه کنید. گزارشی که در روز سه شنبه منتشر شد، می گوید 42 کشور در ابتکارات بی شماری برای توسعه مقررات و قوانین مبتنی بر ارز دیجیتال از برگزاری بحث ها تا تصویب قوانین، مشارکت کرده اند. 
طبق گفته PwC این فشارهای قانونی به چهار حوزه اصلی تقسیم می شوند: تنظیم استیبل کوین، انطباق با قوانین سفر، راهنمای صدور مجوز و فهرست بندی و توسعه چارچوب ارز دیجیتال. در حالی که این گزارش چندین حوزه کلیدی مورد توجه برای ترویج پذیرش ارزهای دیجیتال را شناسایی کرد، برخی از مسائل نسبت به سایرین محبوب تر بودند.
بر اساس این گزارش، تنها 23 کشور از جمله ژاپن، باهاما و چندین کشور اتحادیه اروپا، در همه حوزه های تمرکز به ابتکار عمل کردند. در همین حال قانون گذاران اوگاندا، هند و برزیل تنها بر یک یا دو مورد از این حوزه ها تمرکز کردند و بر نگرش سردتر آنها نسبت به صنعت کریپتو تاکید کردند.
 

تگ ها