قوانین جدید مالیات بر درآمد ارزهای دیجیتال در پرتغال

قوانین جدید مالیات بر درآمد ارزهای دیجیتال در پرتغال
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

پرتغال، یکی از کشورهایی که به دلیل عدم وجود مالیات مربوط به ارزهای دیجیتال به عنوان بهشت مالیاتی سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال بوده است و اکنون در حال تغییر این سیاست می باشد. براساس اظهارات فرناندو مدینا، وزیر دارایی پرتغال در جلسه تعیین بودجه سالیانه، این کشور در حال کار بر روی چارچوبی است که براساس اصول عدالت و کارآمد مالیات بر درآمدهای ارزهای دیجیتال خواهد بود.

براساس توضیحات وزیر دارایی پرتغال، در حال حاضر چندین کشور در حال ساخت مدل های مالیاتی خود در این زمینه می باشند و پرتغال در تلاش است تا مدل مالیاتی خود را ارائه نماید.

دولت قبلاً نشانه هایی از جهت گیری آینده خود در مورد مالیات بر ارزهای دیجیتال ارائه کرده است. به منظور پیشنهاد چارچوب مالیاتی مناسب برای ابزارهای جدید، با در نظر گرفتن تعادل لازم بین توزیع عادلانه درآمد و ثروت و جذب سرمایه گذاری خارجی، وزارت دارایی از سازمان مالیاتی پرتغال درخواست کرد تا تمام جوانب مالیات بر دارایی های دیجیتال در سایر مناطق در سال 2021 را بررسی نماید.

قوانین مالیات بر ارزهای دیجیتال در بسیاری از مناطق هنوز نامشخص است، اما براساس اظهارات وزیر دارایی نقطه مشترک تمامی مقررات مالیاتی پیروی از اصول عدالت و کارآمدی آن می باشد و هدف آن ایجاد سیستم مالیاتی متمرکز و حمایت از سرمایه ‌گذاری های ارزهای دیجیتال می باشد.

پذیرش ارزهای دیجیتال در پرتغال

ارزهای دیجیتال در پرتغال قانونی نیستند و به عنوان ارز فیات مورد استفاده قرار نمی گیرند، با این حال پرتغال با موقعیت مساعد خود به نمونه خوبی برای سایر کشورهای اروپایی تبدیل شده و کارآفرینان بین المللی، سرمایه گذاران دیجیتال بسیاری را جذب کرده است پیش از درخواست اخیر وزیر دارایی از اداره مالیات پرتغال در خصوص مالیات ارزهای دیجیتال، سرمایه گذاران بسیاری بدون پرداخت مالیات، در صنعت دیجیتال پرتغال فعال بوده اند و پرتغال بهشت سرمایه گذاران دیجیتال بوده است.

به طور خلاصه، ارزهای دیجیتال در پرتغال فقط در صورتی مشمول مالیات بوده اند که شما آن را به عنوان یک فعالیت تجاری حرفه ای استفاده کنید، در غیر این صورت به دلیل عدم توانایی غیر مشمول مالیات پرداخت نخواهید کرد.

اخیراً در راستای پذیرش پرداخت ارزهای دیجیتال، ارز دیجیتال به عنوان وسیله پرداخت در معاملات املاک پرتغال شروع به فعالیت کرده است. در 8 می، گزارش اولین معامله از این نوع در کشور ارائه شده است، طبق گزارش ارائه شده، یک آپارتمان در براگای پرتغال به قیمت 3 بیت کوین فروخته شده است.
 

تگ ها