قوانین مالیات ارزهای دیجیتال در آلمان

قوانین مالیات ارزهای دیجیتال در آلمان
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

وزارت دارایی فدرال آلمانBMF، اولین دستورالعمل کشور را در مورد مالیات بر درآمد ارزهای دیجیتال و همچنین سایر توکن های مبتنی بر بلاک چین را صادر کرده است. سند ارائه شده جنبه‌ های مختلف ارزهای دیجیتال را پوشش می دهد و از نظر فنی و طبقه ‌بندی شده بر اساس قانون مالیات بر درآمد آلمان ارائه شده است.

کاتیا هسل، وزیر امور خارجه پارلمان در بیانیه ‌ای اظهار داشت، براساس سند ارائه شده در روز سه ‌شنبه، 10 می، فروش ارزهای دیجیتال مانند بیت‌ کوین یا اتریوم پس از یک سال مالکیت دارایی ‌ها، اکنون برای افراد معاف از مالیات خواهد بود و دستورالعمل جدید برای دارایی های دیجیتالی که در پروتکل های سهام یا وام استفاده می شوند نیز اعمال خواهد شد.

فروش ارزهای دیجیتال یکی از بحث های جنجالی پارلمان در ماه های اخیر بوده است، براساس بخش 23 قانون مالیات بر درآمد آلمان، اگر دوره نگهداری دارایی بیش از یک سال باشد، پس از فروش کل مبلغ سود مالیات خواهد بود.

پیش از این، مالیات ارزهای دیجیتالی که برای سهام یا استیک استفاده می ‌شد، بعد از 10 سال گرفته میشد که به گفته وزارت دارایی فدرال آلمان BMF، دیگر اینطور نخواهد بود.
سند جدید منتشر شده علاوه بر خرید و فروش ارزهای دیجیتال، به قوانین استخراج، استیکینگ، وام دهی، هارد فورک و ایردراپ توکن نیز خواهد پرداخت.

براساس اظهارات وزیر امور خارجه پارلمان، انتشار سند مالیاتی در خصوص ارزهای دیجیتال پایان تعامل ما با این موضوع نخواهد بود، بلکه یک نتیجه موقت است و با توسعه فن آوری دیجیتال قوانین دیجیتال مطابق آن تغییر خواهد کرد.

چشم انداز آلمان از ارزهای دیجیتال

هم اکنون اداره مالیات مرکزی فدرال آلمان بیت کوین و سایر ارزهای مجازی را به عنوان پول خصوصی برای اهداف مالیاتی در نظر می گیرد. ارزهای دیجیتال به عنوان ارز خارجی، پول قانونی و یا دارایی تحت قوانین مالیاتی آلمان تلقی نمی شود، با این حال ایجاد قوانین ارزهای دیجیتال در دستور کار دولت جدید آلمان می باشد و هدف آن توسعه اقتصاد کشور و پیشرو بودن در اروپا می باشد، دولت آینده آلمان که بزودی بروی کار خواهد آمد، یک برنامه ائتلافی در این راستا ارائه کرده است.

به گفته کاتیا هسل، وزیر امور خارجه پارلمان، دولت آلمان در حال کار بر روی یک سند تکمیلی است که بر همکاری بین ایالت های فدرال و تعهدات آنها در قبال این موضوع تمرکز خواهند کرد. براساس توافقنامه ائتلافی دولت جدید آلمان ارزهای دیجیتال و فن آوری بلاک چین به عنوان عناصر کلیدی از توسعه کشور در چهار سال آینده حمایت خواهند کرد و هدف دولت گسترش سرمایه دیجیتال در چهار سال آینده خواهد بود.

در آلمان، مطابق قانون 23 EStG، اگر بیت کوین یا هر ارز دیجیتال دیگری را ظرف دوازده ماه پس از خرید بفروشید، تا 600 یورو به دست آمده از معاملات ارزهای دیجیتال معاف از مالیات خواهند بود و فروش های خصوصی که از 600 یورو تجاوز نمی کنند از مالیات معاف خواهند بود.
 

تگ ها