قوانین پذیرش ارزهای دیجیتال در بریتانیا

قوانین پذیرش ارزهای دیجیتال در بریتانیا
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

دولت بریتانیا در سخنرانی ملکه که روز سه شنبه، 10 می، توسط شاهزاده چارلز، ایراد شد، دستور کار قانونی خود را برای سال پارلمانی آینده مشخص کرده است. وی در مجلس اعیان و مجلس عوام، با توضیح تعهدات دولت و ارائه 22 لایحه به مجلس برای بررسی توضیح داد که هدف از ارائه این لوایح رشد و تقویت اقتصاد و کمک به کاهش هزینه های زندگی مردم بریتانیا است.

براساس توضیحات ارائه شده در وب سایت دولت، یکی از این لوایح، لایحه خدمات مالی و بازارهاست که هدف از ارائه لایحه حفظ و ارتقای موقعیت بریتانیا به عنوان پیشرو خدمات مالی است و از جمله مزایای این لایحه، بهره برداری از فرصت های فن آوری های نوآورانه در خدمات مالی، از جمله حمایت از پذیرش ایمن ارزهای دیجیتال و انعطاف پذیری در مقابل ارائه دهندگان فن آوری می باشد.

لایحه دیگری که شاهزاده چارلز به آن اشاره کرد، لایحه جرایم اقتصادی و شفافیت قوانین بوده است. هدف این لایحه مقابله با جرائم سایبری و تروریست‌ هایی است که از اقتصاد باز بریتانیا سوء استفاده می‌کنند. از جمله عناصر لایحه ارائه شده: ایجاد قدرت توقیف و بازیابی سریع ‌تر دارایی‌ های دیجیتال و مقابله با باج‌ افزارهاست.

قوانین ارزهای دیجیتال در بریتانیا

وزارت خزانه داری قبلا در 4 آوریل اعلام کرده است که برخی از ارزهای دیجیتال را به عنوان بخشی از یک طرح گسترده تر برای تبدیل بریتانیا به مرکزی برای شرکت های پرداخت دیجیتال تنظیم می کند. در این بیانیه آمده است که استیبل کوین‌ها به شکل ‌های شناخته ‌شده پرداخت تبدیل خواهند شد تا به پذیرش ارزهای دیجیتال کمک کند.

استیبل کوین ‌ها به گونه ‌ای طراحی شده ‌اند که دارای ارزش ثابت مرتبط با ارزهای سنتی یا دارایی ‌هایی مانند طلا هستند و آنها نسبت به ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین دارای نوسان کمتری می باشند. وزارت خزانه داری هنوز تایید نکرده است که کدام استیبل کوین ها تنظیم خواهند شد.

استیبل کوین ها در حال حاضر در ایالات متحده برای تسهیل تجارت، اعطای وام یا استقراض سایر دارایی های دیجیتال استفاده می شوند. براساس توضیحات وزارت خزانه داری بریتانیا، تنظیم استیبل کوین ها اعتماد مردم به ارزهای دیجیتال را بیشتر خواهد کرد. همچنین نوسانات ارزهای دیجیتال باعث شده است که قانونگذاران نسبت به تنظیم قوانین آن مصمم تر باشند.

همچنین از آنجایی که NFTها یک امضای دیجیتال منحصر به فرد هستند و نمی توان آنها را کپی یا تکرار کرد. وزارت خزانه داری از ضرابخانه سلطنتی خواسته تا آگوست 2022 توکن غیر قابل تعویض، NFTسلطنتی خود را ایجاد نماید.

طبق اظهارات جان گلن، وزیر خدمات مالی بریتانیا، با تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال در بریتانیا و تبدیل کشور به مکان مساعد ارزهای دیجیتال، میتوان سرمایه گذاری های بسیاری را جذب کرده و مشاغل جدید ایجاد کرد.

رگولاتورها نیز در حال بررسی قوانین مدیریت ارزهای دیجیتال می باشند، تا از خطرات گسترش ارزهای دیجیتال و تاثیرات آن در سیستم های مالی معمول جلوگیری نمایند. همچنین نگرانی ‌هایی در مورد تأثیرات زیست ‌محیطی نیز وجود دارد که دولت بررسی مصرف انرژی مرتبط با فن آوری ‌های دیجیتال را در دستور کار مجلس قرار داده است.
 

تگ ها