قیمت بیت کوین در مقایسه با اتریوم 30 درصد افزایش یافته است

قیمت بیت کوین در مقایسه با اتریوم 30 درصد افزایش یافته است
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

قیمت بیت کوین در مقایسه با اتریوم (ETH) در سال 2023 30 درصد افزایش یافته است و به نظر می رسد با نگاهی به عملکرد در نمودار هفتگی، گاوها کند نمی شوند. بیت کوین در آستانه پایین آوردن ETH در نرخ های نقطه ای است، پایین ترین سطح های جدید در سال 2023 را ثبت می کند و افزایش سود نسبت به اوایل سال جاری را افزایش می دهد.

روند نزولی باقی می ماند: آیا بیت کوین افزایش قیمت می دهد؟

گاوهای بیت کوین کمترل را در دست دارند. چیدمان کندل استیک در نمودار هفتگی نشان می دهد که بیت کوین به حرکت خود ادامه داد و علیرغم تلاش برای رسیدن به ارتفاعات بالاتر در اواسط آگوست، در برابر دومین ارز با ارزش افزایش یافت. در هفته دوم آگوست، اتریوم تقریباً 7 درصد نسبت به بیت کوین افزایش یافت. قابل توجه است که این گسترش پس از یک دوره تثبیت افقی بود زیرا حرکت به نفع اتریوم تغییر کرد. با این حال، سودها را معکوس کرد و روند اولیه ایجاد شده از ابتدای سال را ادامه داد. به نظر می‌رسد که مسیر متوسط توسط رویدادهای اواسط مارس 2023 هدایت می‌شود. سپس، قیمت‌های ETH در مقایسه با بیت کوین به شدت کاهش یافت و یک نوار نزولی شکل گرفت که با افزایش حجم معاملات مشخص شد. افزایش تقاضا برای BTC باعث شد که قیمت ها در اواخر اکتبر 2022 پیشرفت معکوس کنند. گاوهای بیت کوین از آن زمان به بعد در مقابل اتریوم سود خود را افزایش داده اند. با این حال، یکی از شکل‌گیری‌های قابل توجه این است که بیت کوین در پشت حجم معاملات ملایم افزایش یافته است. از زمان افزایش قیمت بیت کوین در سه ماهه اول 2023 در مقابل اتریوم، حجم معاملات علیرغم اینکه قیمت ها به پایین ترین حد خود رسیده اند، کاهش یافته است.

فشار رگولاتوری، آیا کاهش تقاضا به نصف افزایش می یابد؟

نمی توان بلافاصله مشخص کرد که آیا کاهش فعلی ادامه خواهد داشت یا خیر. سطح مشارکت در شش ماه گذشته با کاهش احساسات به طور قابل توجهی کاهش یافته است. در طول دو سه ماهه گذشته، به نظر می رسد دخالت تنظیم کننده ها، از جمله کمیسیون معاملات آتی کالا (CFTC) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، بر فعالیت ها تأثیر منفی گذاشته است. در اوایل ژوئن، SEC از کوین بیس و بایننس، دو صرافی پیشرو ارزهای دیجیتال در جهان شکایت کرد. رگولاتور به ادعاهای مختلفی اشاره کرد و کوین‌بیس را به فهرست‌بندی اوراق بهادار ثبت‌نشده و بایننس در میان اتهامات دیگر، دستکاری و نقض قوانین مختلف اوراق بهادار متهم کرد. Binance و Coinbase قصد دارند از خود در برابر SEC دفاع کنند. علاوه بر مقررات، جامعه گسترده‌تر با توجه به تعداد هک‌هایی که چندین صرافی و پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) را هدف قرار می‌دهند، محتاط هستند. برخی از این سوء استفاده ها به گروه لازاروس، یک سلول بدنام که گفته می شود توسط کره شمالی حمایت می شود، مرتبط شده است. علیرغم سکون عمومی بازار، معامله گران مشتاقانه منتظر رویداد نصف شدن بیت کوین در سال 2024 هستند. این رویداد یک شوک عرضه ایجاد می کند و بیت کوین را کمیاب می کند. هنوز مشخص نیست که آیا BTC  اتریوم را حتی تا پایین ترین حد ژوئن 2022 کاهش می دهد یا خیر.