لایحه مقررات Crypto Pro برزیل در حال رای گیری

لایحه مقررات Crypto Pro برزیل در حال رای گیری
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بازار ارزهای دیجیتال برزیل در ماه ‌های اخیر رشد زیادی داشته است و به نظر می ‌رسد که یک لایحه تنظیم مقررات به این تجارت پررونق تا پایان ژوئن امسال کمک خواهد کرد. نمایندگان پارلمان سه شنبه هفته آینده، 26 آوریل در مورد نحوه تنظیم و تصویب مقرراتی که امنیت سرمایه گذاری در مبادلات ارزهای دیجیتال و همچنین محافظت از مصرف کنندگان در برابر طرح های تقلب شامل عرضه اولیه کوین را در بر دارد، رای گیری خواهند کرد.

فلاویو آرنس، سناتور حزب پودموس، قبلاً اقدامی را برای تنظیم صنعت دیجیتال معرفی کرده و سپس تصویب سنا را دریافت کرده بود. لایحه دوم سناتور ایرجا آبرو با این لایحه ادغام شد و کمیته امور اقتصادی سنا متعاقبا لایحه دوم را تصویب کرد.

طبق گزارش گلوبو، کنگره تصمیم گرفته است که لایحه ادغام شده را تا ژوئن آینده تنظیم و تصویب نماید. سناتور ایرجا آبرو در بیانیه ای اعلام کرد که با بررسی صورت‌ حساب‌ ها، تصویب مراحل اولیه لایحه ارز دیجیتال را تسریع کرده‌ ایم. 

همچنین با توجه به تقاضای بازار برای ایجاد محیط تجاری امن و طبقه بندی تخلفات دیجیتال برای جلوگیری از تقلب، پارلمان برزیل با توافق ‌های بین ‌المللی در مورد مقررات ارزهای دیجیتال تصمیم گیری خواهد نمود.

هدف اساسی تنظیم قوانین ارزهای دیجیتال در برزیل

هدف اساسی این لایحه ایجاد «رجیستری» از مقامات دولتی و شخصیت ‌های سیاسی است که می‌ توانند اقدامات امنیتی بدون خطا را برای جلوگیری از پولشویی از طریق تراکنش‌ های ارزهای دیجیتال اجرا کنند. این لایحه از سوی سیاستمداران و افراد متخصص مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. براساس نظر برخی از اعضای ناظر، قبل از نهایی کردن این تصمیم باید زمان بیشتری برای مشورت وجود داشته باشد.

برخی از اعضای تنظیم کنندگان نیز از روند کار راضی نبوده اند، با این حال، براساس نظرات آنها در صورت عدم مطابقت با قوانین کشوری می توانند در آینده برای بهبود قوانین دیجیتال تلاش کنند، اما در واقعیت، هم فعالان بازار و هم بانک مرکزی نیاز عرضه سریع مقررات نظارتی را در حال حاضر ضروری اعلام کرده ‌اند.

تنظیم بازار ارزهای محلی در برزیل

طبق لایحه، دارایی های دیجیتال به عنوان نوعی پول کاملا دیجیتال و صادر شده توسط نمایندگان خصوصی در نظر گرفته خواهد شد که فروش و مبادلات آن بصورت اینترنتی خواهد بود. در بخش دیگری از این لایحه آمده است که نگهداری کوین غیرقانونی تلقی نخواهد شد. با این حال، افرادی که در آخرین کلاهبرداری ‌های مربوط به ارزهای دیجیتال شرکت دارند احتمالا با پرداخت جریمه و زندان مواجه خواهند شد.
با قانون جدید، صرافی ها و کارگزاری های ارزهای دیجیتال تا حدی تنظیم خواهند شد. صرافی ‌های دیجیتال، ارائه ‌دهندگان کیف پول و کارگزاری ‌ها باید دارایی ‌های خود را از سرمایه مشتریان خود جدا کنند و از حریم خصوصی کاربران خود مراقبت نمایند. همچنین ریسک‌ها را رصد و از نهاد نظارتی مورد تایید دولت پیروی کنند.

همچنین در این لایحه مشوقی برای استخراج کنندگان ارزهای دیجیتال در نظر گرفته شده است، بر همین اساس ماینرهای ارزهای دیجیتال می توانند سخت افزارهای مرتبط با ماینینگ را معاف از مالیات وارد کنند.
 

تگ ها