لری فینک مخالف سرسخت بیت کوین وارد بازار بیت کوین شد

لری فینک مخالف سرسخت بیت کوین وارد بازار بیت کوین شد
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

بلک راک در اوایل سال جاری با ثبت نام برای ETF Spot Bitcoin در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ورود خود را به بازار بیت کوین رسماً اعلام کرد. اگرچه رگولاتور هنوز این پرونده را نپذیرفته است اما لری فینک، مدیر عامل شرکت  نظرات حمایتی خود را در مورد بیت کوین ارائه کرده و بیت کوین را با طلای دیجیتال مقایسه کرده است. با توجه به این رویدادها، مایک نووگراتز، مدیرعامل Galaxy Digital، نظرات خود را درباره لری فینک، مدیر عامل بلک راک و نحوه تأثیر او بر دارایی دیجیتال به اشتراک گذاشته است.

تمایل مدیر عامل بلک راک به سمت بیت کوین:

مایک نووگراتز، مدیرعامل گلکسی دیجیتال اظهار داشته است که تغییر عقیده لری فینک، مدیرعامل بلک راک، بهترین اتفاق برای بیت کوین است. نووگراتز در مصاحبه ای با دیوید روبنشتاین در تلویزیون بلومبرگ گفت: "من فکر می کنم مهم ترین اتفاقی که امسال در بیت کوین افتاد لری فینک است." نووگراتز معتقد است که حمایت فینک از بازار بیت کوین نشان دهنده تغییر احساسات نسبت به بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال در سراسر جهان است. به گفته وی، 180 میلیون نفر در سراسر جهان، با آغوشی باز بیت کوین را پذیرفته و بخش بزرگی از دارایی خود که به سختی به دست آورده اند را در این بازار سرمایه گذاری کرده اند. او همچنین اظهار داشت که تغییر عقیده فینک در کنار پذیرش فزاینده ارزهای دیجیتال، می‌تواند به بیت کوین کمک کند تا بالاترین قیمت خود را که در سال 2021 ثبت شده بود، یعنی 69000 دلار، پشت سر بگذارد. لری فینک، مدیرعامل بلک‌راک، مدت‌هاست که به ارزهای رمزنگاری شده بدبین بود. تا جایی که بیت کوین را یک شاخص پول شویی در نظر گرفته بود. فینک در سال 2017 گفت: «بیت کوین فقط به شما نشان می دهد که چقدر تقاضا برای پولشویی در جهان وجود دارد. با این حال، در اوایل ژوئن، بلک راک درخواستی را برای ایجاد یک ETF بیت کوین اسپات به SEC ارسال کرد، حرکتی که باعث شد برخی موسسات دیگر درخواست مشابهی را ثبت کنند. در واقع، در حمایت از ارزهای دیجیتال، فینک اظهار داشت که رمزارز، به ویژه بیت کوین می تواند «انقلابی در امور مالی ایجاد کند». در طی مصاحبه ای با فاکس بیزینس، او اظهار داشت: «ما معتقدیم که اگر بتوانیم توکنیزاسیون بیشتری از دارایی ها و اوراق بهادار ایجاد کنیم.

محیط نظارتی دور از قطعیت:

نووگراتز همچنین به پیروزی اخیر ریپل در مقابل SEC اشاره کرد. مدیر عامل Galaxy Digital معتقد است تصمیم دادگاه این واقعیت را برجسته می کند که تنظیم کننده ها هنوز با فضای رمزنگاری آشنا نیستند و مقررات این رگولاتورها "هیچ جایی به وضوح مشخص نیست". کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده تاکنون بسیاری از ارزهای دیجیتال را به عنوان «اوراق بهادار» معرفی کرده و شکایت‌های جداگانه‌ای علیه صرافی‌ها و شرکت‌های مختلف نظیم کرده است. با این حال، اگر حکم اخیر موردی باشد، بدیهی است که تنظیم‌کننده‌ها اشتباه می‌کنند و نیاز است که کنگره ایالات متحده قوانین مرتبط با رمزنگاری را برای ذینفعان وضع کند تا شفافیت بیشتری در مورد نحوه هدایت کسب کنند.