لیست سیاه کیف پول‌ های دیجیتال روسیه

لیست سیاه کیف پول‌ های دیجیتال روسیه
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

به دنبال یک کمپین سراسری برای شناسایی و ممنوعیت آدرس‌های کیف پول ارزهای دیجیتال مرتبط با مقامات روسی، اوکراین تعداد زیادی از این آدرس‌ها را به دست آورده است.

در 26 فوریه، میخائیلو فدوروف، معاون نخست‌ وزیر و وزیر تحول دیجیتال، درخواستی قاطع برای دریافت اطلاعات در مورد کیف پول‌های ارزهای دیجیتال متعلق به سیاستمداران روسی و بلاروسی در توییتر صادر کرد.
آرتم افیان، وکیل خصوصی که این وظیفه به او محول شده بود، به کوین تیبل اعلام کرد که دریافت آدرس های مجرمان جنگی از طریق رمزارز  که قصد دور زدن تحریم ها ر ا داشتند جزء مهمترین اولویت های ما در طول تهاجم روسیه به اوکراین بوده است.

تیم افیان تاکنون تنها چند کاربر روسی بزرگ پیدا کرده است، او پیش‌بینی می‌کند که پس از بررسی کامل همه کیف ‌پول ها، تعداد زیادی کاربر روسی دیگر نیز پیدا خواهند شد.
هدف از تهیه لیست، سیاه کمک به همه صرافی‌ های ارز دیجیتال در جهان است برای تحریم و نظارت بر امور مالی سیاستمداران، خانواده‌ ها، شرکا، فرزندانشان می باشد تا آنها نتوانند در دور زدن تحریم ها و پولشویی راحت عمل کنند.
اوکراین همچنین از صرافی‌های مختلف ارزهای دیجیتال درخواست کرده تا حساب‌ های کاربران روسی را مسدود کنند تا از اجرای صحیح تحریم ‌های اعمال‌ شده علیه روسیه اطمینان حاصل شود. در بحبوحه تحریم‌ های مالی فزاینده اعمال شده بر روسیه، صرافی ‌های ارزهای دیجیتال بایننس و کراکن مسدود کردن حساب‌های کاربران در این کشور را رد کرده‌ اند.

کمک های مالی دیجیتال به اوکراین تا مرز 50 میلیون دلار

 اوکراین همچنان به ثبت جریان قابل توجهی از کمک ‌های ارز دیجیتال با ارزش بالای 50 میلیون دلار ادامه می‌ دهد، این کمک ها به دولت اوکراین و سازمان غیر دولتی اوکراینی"زنده برگرد" " اوکراین دائو"، Unchain.Fund و AidForUkraine توسط مردمی از سراسر دنیا در بیت کوین و اتریوم پرداخت شده است.

این کمک ‌ها به نفع گروه ‌های مختلف از جمله سازمان ‌های غیردولتی و نهادهای دولتی خواهد بود و برای اهداف مختلف از جمله کمک‌ های نظامی و پروژه‌ های بشردوستانه استفاده خواهد شد. کمک ‌های مالی انجام شده از طریق ارز دیجیتال، پتانسیل این بخش را برای ارائه انتقال سریع و بین‌ مرزی پول که نیازی به استفاده از موسسات بانکی ندارد، ثابت کرده است.

شایان ذکر است، فینبولد برای اولین بار گزارش داد که کمک های بیت کوین به اوکراین زمانی شروع به سرازیر شدن کرد که روسیه تهدید کرد در 8 فوریه حمله به اوکراین را آغاز خواهد کرد. این کمک ها عمدتاً توسط داوطلبان اوکراینی و گروه های هکر هدایت می شدند که در خط مقدم جنبش بین المللی برای انتقاد از فعالیت روسیه قرار داشتند.
 

تگ ها