مجوز استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال برای نهاد های صنعتی در روسیه

مجوز استخراج بیت کوین و ارزهای دیجیتال برای نهاد های صنعتی در روسیه
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

براساس پیشنهاد Chief Architect ارزهای دیجیتال روسیه، تنها استخراج‌ کنندگان صنعتی می‌ توانند پس از رونمایی این کشور از مقررات برای بیت‌ کوین و بخش ارزهای دیجیتال در روسیه به فعالیت خود ادامه دهند.

آناتولی آکساکوف، نماینده ارشد پارلمان و رئیس کمیته بازارهای مالی دومای دولتی، به رسانه دولتی ایزوستیا گفت که احتمالا ماینر های ارزهای دیجیتال به منظور جلوگیری از ایجاد فشار بر روی شبکه های انرژی مجبور به فعالیت در بخش ‌های خاصی از کشور خواهند شد و از استخراج در بخش ‌های دیگر منع می شوند.

براساس پیش نویس مقررات ارائه شده پارلمان، استخراج ارزهای دیجیتال باید فقط در مناطق غنی از انرژی مجاز باشد و فقط اشخاص حقوقی در ماینینگ فعالیت کنند، همچنین قوانین تجارت دیجیتال باید تنظیم شده و مشخص باشد.

این نماینده مجلس در خصوص مالیات بر درآمدهای مانینیگ نیز اعلام کرد که در مورد استخراج ارزهای دیجیتال، نرخ مالیات باید با نرخ نزدیک به آنچه در بازار کالاها و خدمات تعیین شده است هماهنگ باشد و همچنین نرخ مالیات بر ارزش افزوده و مالیات بر درآمد باید اعلام و قوانین مربوط به آن نیز تنظیم شود.

لایحه ارائه شده پارلمان در خصوص ارزهای دیجیتال

براساس اظهارات این نماینده مجلس، بانک مرکزی همچنان از ممنوعیت کامل عملیات ارزهای دیجیتال در روسیه حمایت می کند و قبل از ارائه این لایحه ممنوعیت بسیاری را اعمال نموده است. با ارائه لایحه پارلمان انتظار می رود، روند مقررات بانک مرکزی و موسسات مالی تابعه آن تغییر کند.

آکساکوف قبلاً مدعی شده بود که این لایحه قبل از پایان نیمه اول سال جاری و در زمان پایان جلسه سه ماهه دوم "دوما" به تصویب خواهد رسید. وی در تازه ترین مصاحبه خود مدعی شد که این لایحه همچنان در سطح دولتی در حال بررسی است و برای رای گیری نمایندگان مجلس در ماه آینده آماده خواهد شد.

با این حال، اعمال محدودیت ‌های پارلمان بر بخش ماینینگ احتمالا برای راضی کردن بانک مرکزی کافی نخواهد بود. آکساکوف، نماینده پارلمان روسیه همچنین اضافه کرد که مقررات ماینینگ می‌ تواند از پیش‌ نویس قانون جداگانه درباره قانونی‌ سازی دارایی‌ های دیجیتال که توسط وزارت دارایی تهیه شده است، حذف و مقررات مربوط به ماینینگ در دستور کار پارلمان قرار گیرد. برای مطالعه بیشتر مقاله استخراج بیت کوین چیست و چگونه انجام می شود توصیه می شود.

این وزارتخانه در پی تنظیم قوانینی است که براساس آن سیستمی از حقوق قانونی برای دارندگان ارزهای دیجیتال ایجاد خواهد نمود، همچنین محدودیت ‌های قانونی برای مقدار فیاتی که روس ‌ها می‌ توانند برای سرمایه‌ گذاری ‌های ارزهای دیجیتال در مدت یک سال خرج کنند، ایجاد خواهد کرد. همچنین روسیه در نظر دارد مانند دیگر کشورهای تمامیت خواه و دیکتاتور از طریق مالیات بر سود معامله گران ارزهای دیجیتال سرمایه خزانه داری خود را افزایش دهد.