مدیر عامل بایننس استعفا می دهد، علت چیست؟

مدیر عامل بایننس استعفا می دهد، علت چیست؟
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:1 دقیقه

طبق گزارش های منتشر شده، صرافی ارز دیجیتال بایننس به پرداخت 4.3 میلیارد دلار برای حل و فصل پرونده جنایی ایالات متحده محکوم شد و چانگ پنگ ژائومدیر عامل بایننس از سمت خود استعفا داد و در سیاتل اعتراف کرد. ریچارد تنگ به عنوان مدیر عامل بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال دنیا یعنی بایننس انتخاب می شود.
اگر آموزش ارز دیجیتال را فرا گرفته باشید، قطعا می دانید که صرافی بایننس(Binance) یکی از بزرگ ترین صرافی های ارز دیجیتال در دنیا است. بهتر است بدانید بایننس متهم به نقض تحریم ها و قوانین انتقال پول شد و با پرداخت 4.3 میلیارد دلار موافقت کرد تا اتهامات مربوط به یکی از بزرگ ترین جریمه هایی که ایالات متحده تاکنون از یک متهم شرکتی دریافت کرده است را برطرف کند.
توجه داشته باشید که بنیانگذار صرافی ارز دیجیتال بایننس یعنی چانگ پنگ ژائو یا همان CZ در سیاتل به اتهاماتی که شخصا با آن روبرو بود اعتراف کرد و با پرداخت 50 میلیون دلار جریمه و همچنین کناره گیری از سمت مدیر عامل موافقت کرد. ریچارد تنگ، رگولاتور سابق ابوظبی و بعدا رئیس بازارهای منطقه ای بایننس به عنوان مدیر عامل شرکت یا صرافی ارز دیجیتال بایننس انتخاب می شود.
بر اساس یک پرونده قضایی که روز سه شنبه بدون مهر و موم شد، صرافی ارز دیجیتال بایننس به عدم اجرای برنامه مناسب مبارزه با پولشویی، اداره یک تجارت انتقال پول بدون مجوز و نقض قانون تحریم ها متهم شد. طبق پرونده دیگری، زائو به نقض قانون رازداری بانکی و وا داشتن یک موسسه مالی به نقض BSA اعتراف کرد. 
وزارت دادگستری ایالات متحده گفت که جریمه او در مقابل مبلغی که به کمیسیون معاملات آتی کالا بدهکار است، محاسبه می شود. مریک، دادستان کل بایننس نیز اعلام کرد، کارمندان بایننس می دانستند و بحث می کردند که این شرکت به هزارات کاربر در کشورهای تحریم شده خدمات رسانی می کند و می دانستند که تسهیل تراکنش بین کاربران آمریکایی و کاربران در کشورهای تحریم شده نقض قوانین ایالات متحده است.
 

تگ ها