مدیر عامل ARK Invest می گوید SEC می تواند چندین ETF بیت کوین را به صورت همزمان تایید کند

مدیر عامل ARK Invest می گوید SEC می تواند چندین ETF بیت کوین را به صورت همزمان تایید کند
  • 07:10 1402-10-09
  • زمان مطالعه:2 دقیقه

کتی وود، مدیرعامل ARK Invest با پیش‌بینی اخیر خود مبنی بر اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ممکن است به طور بالقوه مجوز چندین صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) را به طور همزمان صادر کند، گمانه‌زنی‌ها را برانگیخت.

انحراف از هنجار برای ETF های بیت کوین نقطه ای:

در مصاحبه اخیر با بلومبرگ در 7 آگوست، کتی وود نظر خود را مبنی بر این که SEC ممکن است با تصویب همزمان بیش از یک ETF بیت کوین، یک استراتژی پیشگامانه را انتخاب کند بیان کرد. وی گفت، «فکر می‌کنم کمیسیون بورس و اوراق بهادار، بیش از یک ETF بیت‌کوین را تأیید می‌کند» به‌ویژه با توجه به اطمینان قبلی او مبنی بر اینکه شرکتش در تأمین تأییدیه برای ETF بیت‌کوین پیشرو خواهد بود. او با پیش‌بینی یک سناریوی تأیید همزمان، رویکرد جدیدی را معرفی می‌کند که می‌تواند فرآیند نظارتی را ساده‌تر کند. هدف این تغییر ایجاد یک چشم‌انداز سرمایه‌گذاری متعادل و فراگیر است که تقاضای بیش از 50 میلیارد دلاری را برآورده می‌کند.

پیامدها برای صنعت کریپتوکارنسی:

از لحاظ تاریخی، SEC برای ETF های بیت کوین spot تاییدیه نداده است، در حالی که این اجازه را برای ETF های مرتبط با معاملات آتی کریپتو را می دهد. بیانیه آینده‌نگر وود در میان افزایش برنامه‌های شرکت‌های بزرگ مانند BlackRock Inc، Fidelity، WisdomTree، VanEck و Invesco ظاهر می‌شود که همگی برای تایید ETFهای ارز دیجیتال مشابه ARK رقابت می‌کنند. پیش‌بینی وود همچنین بر اهمیت بازاریابی استراتژیک تأکید می‌کند. همانطور که پیش بینی کتی وود در زمینه مالی بازتاب می یابد، ناظران صنعت منتظر پاسخ SEC هستند. در حالی که مهلت قابل توجهی برای درخواست ARK در 13 آگوست در پیش است، در میان گمانه زنی ها درباره تاخیرهای احتمالی، وود پیشنهاد کرد که این مهلت ممکن است بگذرد و تمدید شود. Ark Invest برای درخواست خود برای بیت کوین ETFs در 15 می ثبت نام کرد، زودتر از دیگران مانند BlackRock که درخواست خود را در 15 ژوئن درخواست ارسال کردند. وود به دلیل اعتقاد تزلزل ناپذیرش به نوآوری های مخرب و شرکت های پشت سر آنها با شرکت مدیریت سرمایه گذاری اش ARK Invest که دارای سهام های با ارزش زیادی مانند CoinBase Global (COIN)، تسلا (TSL) و Block (SQ) و غیره است، شناخته شده است. وود همچنین سالها پیش زمانی که بیت کوین به قیمت 250 دلار فروخته شد و مدیرعامل فاش کرد که او هرگز حتی یک بیت کوین را نفروخته است، سال ها پیش نیز 100000 دلار بیت کوین خرید.
 

تگ ها